Helena löser lokalbehoven

Sedan 1 januari är Helena Rosberg anställd som etableringsansvarig för Videum. Hennes fokus är att hitta den bästa lösningen för varje företag. Den kan vara en nyetablering i Videum Science Park eller ett förändrat behov hos befintliga hyresgäster.

- Jag ser fram emot att lära känna företagen som finns på plats och tillsammans med dem kika på om vi kan optimera deras lokallösning samtidigt som jag får en bra bild av vilka som verkar här och vilka behov som kan dyka upp, säger Helena. Allt det kommer jag att ha nytta av när jag sedan gör uppsökande verksamhet för att presentera vårt erbjudande för företag som vi är säkra på skulle få ett stort mervärde av att lokalisera sig i Videum Science Park.

Helena är utbildad inom ekonomi- och ledarskap vid Lunds universitet och hon har med sig värdefulla erfarenheter från arbete inom servicebranschen (flyg och hotell), B2B-försäljning samt uthyrning av bostäder.

- Jag har alltid haft ett lösningsorienterat fokus och strävar efter att skapa positiva kundupplevelser. Varje kund är unik och för mig är det viktigt att alla kunder känner att de blir sedda för vem de är och inte blir en i mängden, avslutar Helena.

VIDEUM AB - ett utvecklingsbolag, en science park och ett fastighetsbolag i teknisk framkant.

Videum är ett kommunalt utvecklingsbolag som verkar för att på olika sätt skapa en dynamisk kunskapsmiljö för företag, studenter och forskning på campusområdet i Växjö. Detta gör vi på två sätt. Det första är att Videum äger, driver och utvecklar Videum Science Park. Här finns både stora och små företag, institut och organisationer som hyresgäster. Videum Science Park erbjuder tillträde till nätverk som öppnar nya affärsmöjligheter.

Det andra är att Videum äger och förvaltar 100 000 kvm fastighetsyta och Linnéuniversitetet är den i särklass största hyresgästen. Fastigheterna präglas av modern arkitektur och flexibla lokaler, men även av något så unikt som att vi äger ett eget slott. Runt om på campus och i Videum Science Park, inom- och utomhus, finns en stor mängd permanenta konstverk i en vacker grön miljö.

Helena Rosberg

etableringsansvarig 0470 72 33 08