Intresse från hela landet för samverkanseventen under Innovationsveckan 2021

Innovationsveckan, 4-8 oktober, är en vecka med fokus på att dela och sprida smarta lösningar i offentlig sektor. Videum Science Park är tillsammans med bland annat Almi, Region Kronoberg och Linnéuniversitetet arrangör för flera kostnadsfria event öppna för både näringsliv och offentlig sektor. Vi har glädjande nog fått höja deltagarantalet den 4 oktober och konstaterar att vi den 6 oktober lockat deltagare långt utanför vår egen region, från Skåne i söder till Kiruna i norr.

4 okt klockan 12.30-15.00
Innovationskraft för ett bättre samhälle
Videum Science Park, Almi och Region Kronoberg

6 okt klockan 09.15-10.00
Problemförståelse leder dig till rätt lösning
Videum Science Park och Linnéuniversitetet

7 okt klockan 8.30-9.30
Ekosystem - en möjliggörare för innovation
Växjö kommun genom projektet Diaccess samt Innovationslänken för IT och industri i Kronoberg

Media är välkomna att bevaka.
Anmälan krävs för länk till eventen som hålls på distans.

Innovationsveckan är ett initiativ från Sveriges Kommuner och Regioner, Vinnova, Upphandlingsmyndigheten och DIGG - Myndigheten för digital förvaltning.

• växjö kommun

VIDEUM AB - ett utvecklingsbolag, en science park och ett fastighetsbolag i teknisk framkant.

Videum är ett kommunalt utvecklingsbolag som verkar för att på olika sätt skapa en dynamisk kunskapsmiljö för företag, studenter och forskning på campusområdet i Växjö. Detta gör vi på två sätt. Det första är att Videum äger, driver och utvecklar Videum Science Park. Här finns både stora och små företag, institut och organisationer som hyresgäster. Videum Science Park erbjuder tillträde till nätverk som öppnar nya affärsmöjligheter.

Det andra är att Videum äger och förvaltar 100 000 kvm fastighetsyta och Linnéuniversitetet är den i särklass största hyresgästen. Fastigheterna präglas av modern arkitektur och flexibla lokaler, men även av något så unikt som att vi äger ett eget slott. Runt om på campus och i Videum Science Park, inom- och utomhus, finns en stor mängd permanenta konstverk i en vacker grön miljö.