Vidilab vinnare av näringslivspriset Bona Postulata

Vidilab vinnare av näringslivspriset Bona Postulata

Vidilab, Nordens största veterinärmedicinska laboratorium inriktat på parasitologisk träckprovsdiagnostik, är vinnare av näringslivspriset Bona Postulata.

Bona Postulata är ett lokalt näringslivspris som vill uppmuntra uppländska företag som inte är så stora idag men som har förutsättningar att bli det i morgon.

För Vidilab är Bona Postulata-priset ett bevis på det dedikerade arbetet inom och för den veterinärmedicinska sektorn. Vidilab strävar efter att leverera högkvalitativa diagnostiska tjänster som bidrar till förbättrad djurhälsa.

- Vi är oerhört stolta över att ha utsetts till vinnare av Bona Postulata-priset. Detta är ett kvitto på vårt hårda arbete och engagemang för att erbjuda bästa möjliga service till våra kunder och deras djur, säger Filip Ljungström, VD på Vidilab.

Företaget har sedan starten 2002 etablerat sig som en pålitlig partner för veterinärer och djurägare över hela landet. Vidilabs kunniga personal, strävan för vidareutveckling och den uppskattade produkten kollamasken möjliggör enkla och tillförlitliga träckprover för djurägare i hela landet.

Företagets planer för att skapa tillväxt är genom utveckling av nya och förbättrade metoder samt på fodermarknaden med närings- och mineralanalyser. På fodermarknaden erbjuder Vidilab kollafodret, en produkt som har ett liknande koncept som kollamasken, där målet är att göra det så enkelt som möjligt för kunden och erbjuda högkvalitativa grovfoderanalyser med snabba svar.

Som vinnare av Bona Postulata-priset stärker Vidilab sin position som drivande kraft för innovation och tillväxt inom veterinärmedicinsk diagnostik.

- Vi ser fram emot att fortsätta vårt arbete med att driva innovation inom veterinärmedicinsk diagnostik och att vara en ledande kraft inom branschen, avslutar Filip Ljungström.