Gå direkt till innehåll
Lägenheterna på Tallhöjden har vacker utsikt, härligt ljusinsläpp och fina materialval, alla med inglasad balkong eller uteplats.

Dags för uthyrning av 46 lägenheter i kvarteret Tallhöjden Alabastern

Vidingehem tar nästa steg i satsningen på att utveckla stadsdelen Araby. Nu startar uthyrningen av 46 hyresrätter på Tallhöjden.

Startskottet gick redan 2011 då Växjö fick ett nytt landmärke i form av 16-våningshuset mitt emot mötesplatsen Tallgården. Sedan dess har en rad renoveringar genomförts och i år har arbetet intensifierats med 52 nya hyresrätter och 24 ägarlägenheter med möjlighet till hyrköp i kvarteret Bärnstenen. Nu kompletteras alltså de huskropparna med ytterligare 46 hyresrätter på Tallhöjden i grannkvarteret Alabastern.

– Totalt har vi tillfört stadsdelen 122 moderna lägenheter med hög kvalitet och i olika upplåtelseformer. Bostadsförsörjningen är fundamentet i Vidingehems uppdrag som samhällsutvecklare i såväl staden som på kommunens orter och landsbygd, säger Vidingehems ordförande Tajma Sisic (S).

På Tallhöjden bor man granne med lummiga Arabyparken. Efter ett par minuters promenad är man vid affärerna i nybyggda Dalbo centrum och efter ytterligare ett par minuter är man i centrala Växjö, med stadens hela utbud av service, handel och nöjen.

Lägenheterna är utrustade med trestavigt ekparkettgolv som ger en mjuk och varm känsla under fötterna och de vackra stenskivorna i fönstren tillför rummet en levande känsla. På den inglasade balkongen eller uteplatsen njuter man av morgonsolens värmande strålar eller följer solnedgången över stadens silhuett om kvällen.

De 46 lägenheterna är fördelade enligt följande:

• Femmor: 2
  • Fyror: 8
  • Treor: 7
  • Tvåor: 15
  • Ettor: 8
  • Ett och halvt rum och kök: 6

Planlösningar, översikt över området och lägenheternas placering finns presenterade på vidingehem.se/tallhojden

Lägenheterna förmedlas av www.boplats.vaxjo.se