Photo cred: Måns Möller

​Följ våra hjältar, helgens äventyr: Värmeutslag i ljumskarna och ingen öl

Nu har våra hjältar korsat gränsen till Tjeckien efter mycket om och men. Tveksamma polska hamburgare gjorde att vissa i gruppen blev magsjuk med akuta stopp längs vägen som följd. Trots detta är vi nu i Tjeckien, stolta över att cyklat in 10 000kr till från GärdetByggAB.

I fredags hamnade de mitt i Ostrava Fashion Week vilket innebar mer fejkguld och paljetter
än vanligt på folket i hotellobbyn. Christer och Måns häll dock en låg profil då de gick in på tredje dagen utan tandborstar…

Vädergudarna fortsätter att gynna dem, och nu börjar både Måns och Christer få knivskarpa cykelbrännor. Det är varmt och i dag och några dagar framöver väntar tuffare bergsetapper.
Tur då att tjeckisk öl smakar bra…

– Men den där jävla Christer beställer och då får jag ingen öl för "mjölk är bästa
återhämtningsdrycken och du måste vara stark i morgon om du ska kunna hänga på Martin Koukal , han springer milen på 29 min och bla bla", fnyser Måns.

– Christer slutar aldrig prata om hur han coachade Martin till VM-guld på 5-milen 2003 och Christer Majbäck vallade. Det skiter väl jag i. Jag har värmeutslag i ljumskarna och ville ha en kall öl till maten.
Kämpa på – ni har cyklat över 100 mil nu!

Heja grabbar!

Vi vill även tacka ‪#‎GärdetsbyggAB‬ för att de köpt Tjeckien! Tack! Utan alla sponsorer skulle detta inte vara möjligt!

Heja Heja! Nu kör vi!

‪#‎ViggoFoundation‬ ‪#‎C2C4Autism‬