I mål med jubel och ett frieri!

I mål med jubel och ett frieri!

Den sista etappen var 16 mil, och det blev en ljuvlig avslutningsresa genom ett grönt landskap och med humöret på topp.

ToppHälsa hade gått in som sponsor på sträckan vilket tidningens chefredaktör Pam utnyttjade till att vara med på de första 4,5 milen.

Men sedan var det här våra hjältars dag.

Den första delen kantades av skratt och glädje i den 32-gradiga värmen medan de sista timmarna blev en tyst resa.

– Jag tror att vi alla bara satt på våra cyklar och njöt. Vi var bara tysta och cyklade på, och själv vet jag att jag tänkte på att hur fort det ändå gått. Hur oerhört mycket vi har fått uppleva, och vilket tur att vi fick avsluta när vi alla kände sig starka!

På beachen i San Augustin väntade följebilstjejerna tillsammans med både svensk och amerikansk media och det var jubel när den första champagneflaskan korkades upp och sprutades ut i värsta Formel I-stil.

Det var en magisk stämning.

Precis innan våra hjältar anlände till beachen och slutmålet i vågorna tornade mörka moln upp sig på himlen och det såg ut som att det skulle börja regna, men när killarna kom ut på stranden och sprang med cyklarna ner till vattnet (se filmen) blåste de mörka molnen förbi och snart kom solen fram igen.

Det fotograferades och hölls tal, men det finaste av allt stod Håkans tjej Lina för när hon friade till sin hjälte med ett tal som fick allas tårar att rinna och med en ingraverad rebus i ett silversmycke som hon förberett i flera veckor!

Sedan var det dags för dusch och middag – i morgon återkommer vi med flera bilder och detaljer om resan och fortsättningen!

För jobbet fortsätter, äventyren är inte slut. C2C4Autism-gänget ska bara vila rumpan, läka brutna fingrar, låta skrubbsåren och blåmärkena läka – sedan är de tillbaka igen!