Imorgon Lördag går startskottet för #BIKEFORAUTISM med Måns Möller följ dem LIVE

Komikern Måns Möller som precis avslutat Ironman i Kalmar, laddar om direkt för att nu imorgon lördag starta årets cykelresa. Den första resan kommer ni säkert ihåg, den kantades av både brutna fingrar och svullna rumpor när de cyklade kust till kust genom Usa. Den andra stora resan tog dem hela vägen till Guiness rekordbok när de snabbast genom Europa tog sig med cykel från UFA i Norra Ryssland till Cabo da Rocka i Portugal.

Nu är det alltså dags att fortsätta resan där målet är att cykla runt jorden, där han hittills har trampat 1500 mil och samlat ihop 1,5 miljoner till Viggo Foundation, en Insamlingsstiftelse som jobbar för att ge barn med NPF diagnoser (autism, asperger ) möjlighet att idrotta.

Imorgon lördag inleder han resan tillsammans med vännen Jukka Kuusela. Duon startar där förra resan börjar i UFA i Norra Ryssland men denna gång cyklar de rakt österut. Målet är att på 10 dagar cykla 230 mil för att nå Novosibirsk i Ryssland och att samla in minst 100.000:- till Viggo Foundation.
Du kan följa Måns cykling live direkt via denna länk klicka här

”Det kommer att bli hårdare än någonsin men det ryska folkets gästfrihet kommer göra att vi når målet. Mest är jag orolig för om vi får cykla på väg E30 eller om vi måste ta småvägar för då blir det minst 50 mil längre. Jag har rekryterat en riktig cyklist som ska dra mig fram, Jukka Kuusela, han är även akutsjukvårdare ifall olyckan är framme. Det verkar enligt satellitbilderna vara mycket ”potthål” i asfalten så både jag och den nya cykeln lär ta stryk! Men det spelar ju ingen roll så länge vi får in lite pengar så vi kan betala barnens startavgifter i Viggoloppet den 21 september. Det är en höjdare att få bjuda ungarna på en upplevelse och se stolta föräldrar efter genomfört lopp. Alla barn borde få en medalj och självförtroende - våra npf-kids behöver det kanske lite extra”. - Måns Möller

Maila till viggofoundation@gmail.com

För mer kontakt med Måns Möller hör av er till Anna.Rosdahl@prbeyond.se eller Helene.Wigren@prbeyond.se