​#BIKEFORAUTISM med Måns Möller gör succé och slår rekord i insamlade medel

​#BIKEFORAUTISM med Måns Möller gör succé och slår rekord i insamlade medel

Den 25 augusti svingade sig Måns Möller med sin kamrat Jukka Kuusela upp i cykelsadlarna för att fortsätta resan och målet att cykeln runt jorden. Detta samtidig som insamlingen pågår till hans Insamlingsstiftelse Viggo Foundation som jobbar för att ge barn med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar (NPF diagnoser) möjlighet att idrotta.

Resan dominerades av kallare grader och regn och nu har kommit i mål i Novosibirsk, lyckliga och glada. Målet att samla in 100.000 kronor till stiftelsen har slagit alla rekord - mer än 250.000 kronor har samlats in.

”Vi hade som mål att få in 100 000 kr. Trafiken var tyngre än vad vi väntat oss och när det inte finns väggrenar måste man köra ner i diket när man möter lastbilar. Regnet i Sibirien var kallt blött men alla hejarop hemifrån gjorde att vi aldrig gav upp trots skador ” säger Måns Möller

Kändisarna stod i kö för att skänka pengar: bland andra Julia Dufvenius, Adam Alsing, Markoolio,  Pernilla Wahlgren, Stephen Simmonds, Babben Larsson, David Sundin. Det är otroligt att projektet #Bike4Autism har fått sådan uppmärksamhet.  Nu har vi pengar att göra nya läger och tävlingar för barn med autism." säger Måns möller

#BIKEFORAUTISM fakta :

Måns & Jukka cyklade två halvdagar (första och sista) och nio heldagar
Total längd: 2100 km
Längsta etapp: 279 km snittfart 30.6 km/h
Flest höjdmeter: 3050 höjdmeter på 21 mil.
Längsta cykeldag: 12 h
Billigaste boende: 1500 rubel för 3 personer (167 kr per person)
Antal punkor: Måns 3, Jukka 0 👏
Den som fick lest skavsår i stjärten: Måns