Photo cred: Christer Skog

​Ny rapport: En hemsk etapp till Ungern!

Idag var en hemsk dag för Måns och Christer på sin väg till Kreta. För första gången under resan började de tvivla på om det verkligen skulle klara av 380 mil på 23 dagar. Utan en enda dags vila.

Tvivlet kom smygande under de tunga backarna i Österrike. Allt var egentligen helt perfekt: sol, vackra vingårdar och en helt makalös natur.

– Men det som talar emot oss är framförallt vinden som blåser emot oss i de branta backarna. Våra kroppar tål inte det, knäna värker, låren skriker efter syre och min rygg som var den svaga länken på USA-resan gör sig mer och mer påmind, erkänner en tröttkörd Christer.

Men trots smärtorna och motvinden är de i alla fall i Ungern nu. (Tack @jonasgardell som köpt Ungern!) Framför dem ligger bergen i Slovenien och Kroatien innan duon når Adriatiska kusten i Split.
Bergen lyser vita av snö så får hoppas vägarna är plogade! För nu bär det uppåt!

– Kunde vi vandra i öknen med cyklarna i handen så kan vi säkert gå över bergen om vägarna är hala, säger Christer.
– Fast precis nu så klarade vi inte ens av att gå trappan upp från restaurangen till rummet. Vi fick ta hiss!! Tyvärr finns ingen hiss över dinariska alperna utan våra stackars ben måste göra jobbet…
Vi här hemma sänder styrka – kämpa grabbar!

Kära vänner! Det är ett enda land kvar att köpa, nämligen Montenegro!
Snälla hjälp oss att hjälpa barn i behov! Sprid budskapet vidare och tagga med ‪#‎viggofoundation‬ Ni kan köpa Montenegro för 10 000kr eller så kan ni bli GULD SPONSORER för 5000kr ☀️
Klicka er in på viggofoundation.se för mer info och köp!

‪#‎C2C4Autism‬ #ViggoFoundation ‪#‎MånsMöller‬ ‪#‎ChristerSkog‬