Halva sträckan avklarad för våra cykelhjältar Måns Möller & Co  i Usa, allt för Insamlingsstiftelsen idrott för Barn i behov

Halva sträckan avklarad för våra cykelhjältar Måns Möller & Co i Usa, allt för Insamlingsstiftelsen idrott för Barn i behov

Halva sträckan avklarad!

Klockan var tio på kvällen när C2C4-teamet äntligen kom fram och landade i Austin, Texas. De kunde inte cykla ända fram till centrum av Austin utan tvingades att åka i följebilen från den plats där de i morgon fortsätter mot Houston. Anledningen är att det är direkt livsfarligt att cykla i storstäder i USA!

I dag har teamet äntligen en vilodag, och det är verkligen på tiden. Våra hjältar är trötta och slitna. Gårdagens sträcka blev tung. Visserligen är 20 mil en baggis numera (haha) och det var inte milen som slet, men från Texas mittpunkt till Austin är det ovanligt många tuffa backar och extremt dålig asfalt.

Måns som är en väldigt kreativ människa undvek den dåliga asfalten ibland och cyklade i avloppsdiken. Men han blev i alla fall lika trött och sliten som vanligt…

Samtidigt är det otroligt vackert i bergen i Texas. Blomsterängar och frigående kor efter vägarna och gamarna har inte visat sig sedan gårdagens misär.

Våra cykelhjältar har nu cyklat 210 mil och det är halva sträckan.

– Jag har lärt mig från min fru att man bara ska ta ut bra saker i förskott och att man ska fira allt som går att fira, så på kvällen gick vi ut på Austins partygata nummer ett, 6:th street. Det sägs vara en av världens bästa partygator – men vi var världens sämsta partypojkar efter våra 210 mil, erkänner Christer.

Det blev en tidigt kväll och efter dagens vila som även innefattar att serva cyklarna, och köpa slangar och däck fortsätter teamet mot Houston i morgon.

Vi får hoppas att det inte bli ett nytt "Houston, we have a problem…"

Kämpa nu!

Mycket har hänt på dessa tvåveckor nedan en liten summering, och du missar väl inte att följa gängets dagliga rapporteringar via Facebook eller  hemsidan.

Gänget kommer närmare målet att samla in en miljon kronor till barn med särskilda behov och deras rätt att idrotta ökar för varje dag.

Vill du donera och bidra med en gåva kan du använda något av följande sätt:

Sätt gärna in en donation på något av följande alternativ

Bankgiro  273-7633
Du kan även donera via allainsamlingar.se eller paypal.

Nu ångar vi på och ökar tempot mot målet i Florida och miljonen för barnen.
Vill du komma i kontakt med gänget på resan, hör av dig till: helene.wigren@prbeyond.se