Viggo Foundation Nyhetsbrev

Viggo Foundation Nyhetsbrev

Kära bidragsgivare,

Som ni alla vet blev projektet C2C4Autism en succé och slutade med att vi samlade in 600 000 kronor till Insamlingsstiftelsen Idrott för Barn i Behov. Sedan dess har olika föreningar runt om i landet fått söka pengar ur stiftelsen, föreningar där barn med neuropsykiatriska funktioner ges tillfälle att idrotta. I stiftelsens styrelse, har ett arbete pågått för att kunna distribuera ut 103 000 kronor till de föreningar som ansågs vara i störst behov av bidrag.  Stiftelsen delar ut max 20% per år och målet är att alla pengar som kommer in omsätts inom fem år. Ansökningsperioden är i september varje år.

Följande föreningar har fått bidrag för 2016:

Projekt Häst Skövde
Kumla Para-Judo
Olympic Basketbollklubb Göteborg
Varberg Handikappidrott
Ramlösa Södra Fotbollsförening
NPF-laget Trestad

 I stiftelsens styrelse som beslutat detta ingår följande personer:
Måns Möller, ordförande, Lena Fenryr, ledamot, Jeanette Rosberg, ledamot
Björn Gebenius, ledamot, Jörgen Dysswold, ledamot

Nu är det också klart att insamlingssstifteslen byter namn från C2C4Autism till Viggo Foundation – Insamlingsstifteslesn Idrott för Barn i Behov. Vi har bland annat fått feedback där man velat ha en mer personlig koppling kring fonden och då kändes valet på namn självklart.

Nytt år med ny energi, vi har redan hunnit anordna ett slalomläger i Leksand, till våren och sommaren har vi flera aktiviteter som vi kommer att återkomma till er när vi har mer att berätta om de framtida projekten.

Det övergripande målet förblir att stödja och hjälpa de föreningar som startas till förmån för dessa barn. Det senaste tillskottet är NPF laget i Trestad som ger 50 barn möjligheten att spela fotboll tillsammans i Saabs träningslokaler i Trollhättan.

Till veckan åker Måns till Skövde och träffar Projekt Häst, där han kommer att få en inblick i deras fantastiska arbete. Idag startade vi ett Instagram konto isamband med namnbytet, följ oss gärna där om ni är aktiva @viggofoundation

Ni får gärna tagga oss i sammanhang och då är det taggen #viggofoundation

Kika gärna på filmen nedanför som vi fick från Ramlösa If som tack för bidrag:

Med hopp om fortsatt gott samarbete,
Ha en fortsatt härlig vår!

Måns Möller

Om VIGGOFOUNDATION - C2C4AUTISM - Insamlingsstiftelsen Idrott för Barn i behov

Föreningen Kung över livet kommer att ha representanter som hjälper oss att fördela pengarna från detta projekt

Tack Trek, Hertz, Gröna Lund, Fischer, Nöjd