Höstens hetaste nyhet heter Flame Boy!

Den hetaste nyheten på marknaden heter Flame Boy. Det är en snygg, lättanvänd och användbar livsmedelsbrännare. Bränn till pajen eller gratängen lite extra i kanterna, sota laxen, tillaga karamelliserade aprikoser eller gör en crème brûlée alternativt crema catalana. Möjligheterna är många! På produktens kartong delar Paul Svensson med sig av sitt favoritrecept på det sist nämnda.

Flame Boy är tillverkad i melamin och är enkel att använda med vanlig tändargas. Den finns i färgerna röd, svart och vit. Lågan regleras mellan 10-25 mm och hamnar automatiskt i låst läge vid avstängning. En fyllning med butangas räcker normalt i 30-40 minuter. Lågans maxtemperatur är ca 1300°C. Används till bränning av maträtter och desserter.

I november inkommer även snygga ramekiner i samma serie. De finns i set om 4 stycken och i set tillsammans med brännare (svart eller röd)i set om 6 stycken.

• paul svensson
  • flame boy