Vikingsun inleder samarbete med Systrarna Voltaire

Stockholm den 10 mars 2011

Renée & Lotta Voltaire är entreprenörerna som brinner för mat. Tillsammans bildar dom Systrarna Voltaire. Renée har matprodukterna som finns i svensk dagligvaruhandel och Lotta Voltaire har flera caféer i Stockholm.

Företaget startades år 2005 i Saltsjöbaden och har i dag mer än 100 varor i sitt sortiment. Det går lätt att känna igen Voltaires produkter i svensk dagligvaruhandel. Deras stilbildande grafiska form särskiljer dem från butikernas övriga sortiment.

Vårt samarbete med systrarna Voltaire sker i PUB-huset, centralt i Stockholm. Köksbutiken är nystartad, men har redan blivit en succé. Vår gemensamma passion för köket, mat samt kvalitet har fört oss nära och vi kan nu stolt säga att Systrarna Voltaire är ytterligare en partner.

”Att samarbeta med ett företag som Voltaire känns mycket roligt. Vi har samma kvalitetskrav som Systrarna Voltaire och deras kunder. Det skall bli spännande att följa med på den påbörjade resan och förhoppningsvis kommer vårt samarbete att utvidgas även till deras andra butiker och caféer.”

Johan Almling, VD på Vikingsun AB

”Äntligen börjar saker och ting komma på plats i den nya butiken på PUB. Det känns underbart att få öppna en ny köksbutik med allt som behövs i köket. Vikingsuns produkter passar helt och hållet in i vårt butikssortiment.”

Lotta Voltaire.

Om Renée Voltaire
Renée Voltaire har skapat en alldeles egen matfilosofi. Det är en salig blandning av allt från raw food till yoga och ekologisk odling.

”För mig är mat en livsstil och jag vet hur mycket den påverkar min kropp, min energi och min livsglädje. Jag vill att maten jag äter ska hålla mig frisk och ge mig energi och inte ta hälsan ifrån mig.

Jag älskar mat som är nyttig, vacker och rolig att laga. Jag väljer mina råvaror med omsorg efter säsong. Inget gör mig gladare än härligt mogna ekologiska grönsaker och ännu gladare blir jag av att plocka mina egna grönsaker direkt ur rabatten. Det är fascinerande att små frön innehåller så mycket kraft att de med lite vatten och soljus växer av sig själv så att vi sedan kan skörda i mängder. All mat är gåvor från naturen som ger oss all den näring och kraft som vi behöver.”

Presskontakter:

Vikingsun AB