10 frukter och bär att äta för hälsans skull

10 frukter och bär att äta för hälsans skull

En undersökning som vi låtit Sifo genomföra visar att endast varannan svensk äter frukt och grönt varje dag – trots de välkända hälsofördelarna. Här listar vi tio frukter och bär som innehåller massor av vitaminer, mineraler, antioxidanter och kostfibrer som är riktigt bra för oss! De innehåller näringsämnen som har en positiv effekt på vår hälsa och som bidrar med minskad risk för bland annat hjärt- och kärlsjukdom och vissa cancersjukdomar. Ytterligare fördelar med kostfibrerna är att de ger oss bättre blodsocker, blodfetter och en mer välfungerande matsmältning.

Här kommer listan på tio riktiga höjdare för din hälsa:

• Lingon
  • Jordgubbar
  • Blåbär
  • Svarta vinbär
  • Banan
  • Kiwi
  • Hallon
  • Äpple
  • Päron
  • Persika
  • Njut av dessa goda och färgglada nyttigheter, som passar lika bra i picknickkorgen som i mellanmålet!

WW ViktVäktarna, internationellt kallat WW, är ett globalt hälsoföretag och världens ledande kommersiella viktminskningsmetod. Vi inspirerar miljontals människor till hälsosamma vanor i vardagen. Med vår digitala tjänst och genom personliga möten tar WW ViktVäktarnas medlemmar del av en hållbar livsstil och inspireras till god och nyttig mat, lustfyllda aktiviteter och ett sunt tankesätt. Med mer än fem decenniers erfarenhet av att skapa communities och en stark expertis inom beteendevetenskap strävar vi efter att inspirera till god hälsa för alla. För att läsa mer om WW ViktVäktarna och vår syn på en hälsosam livsstil, besök www.viktväktarna.se

WW ViktVäktarna