Blossom blir motionscoach för 95 000 ViktVäktare

Pressmeddelande 2012-03-02

I kampen mot övervikt och fetma lierar sig nu artisten och friskvårdsprofilen Blossom Tainton Lindquist med ViktVäktarna. I praktiken innebär samarbetet att Blossom varje dag har till uppgift att inspirera 95 000 svenska kvinnor och män i deras strävan mot ett lättare liv.

– Jag vill att människor ska upptäcka sin egen kraft. Min ambition är att få människor att ta ansvar för sin egen hälsa, säger hon.

Blossom är för många känd som en av sångarna i artisttrion Afro-dite, som deltagit i Melodifestivalen vid ett par tillfällen. Men hon har också hunnit jobba som programledare på TV, författare, chefredaktör, föreläsare och framför allt träningscoach.

– Min första uppgift blir att arbeta fram motionsprogram åt ViktVäktarnas kunder. Både för dem som vill komma igång och men också för dem som redan är igång och vill komma vidare, säger hon.

Fram till idag har två miljoner svenska kvinnor och män förändrat sin livsstil med hjälp av ViktVäktarnas kostprogram. Dels via traditionella veckomöten, dels den snabbt växande gruppen som fixar kost och motion med ViktVäktarnas onlinetjänst.

– Det ska bli väldigt spännande att samarbeta med Blossom. Vi hoppas att detta samarbete på ett ännu tydligare sätt visar att vi tar nyttan av motion på lika mycket allvar som nyttan av att äta rätt, säger Karin Nileskog, kost & utbildningsansvarig på ViktVäktarna.

För mer information vänligen kontakta:
Filippa Törnwall, pressansvarig ViktVäktarna, mob: 0733-90 64 95
Karin Nileskog, kost & utbildningschef ViktVäktarna mob: 0705-34 12 04

Om ViktVäktarna
I Sverige har närmare 2 miljoner människor minskat sin vikt med hjälp av ViktVäktarna. ViktVäktarna erbjuder en effektiv metod för att uppnå en hållbar viktminskning som innebär att man får äta allt – men inte alltid. ViktVäktarna följer de svenska näringsrekommendationerna. ProPoints® bygger på den senaste vetenskapliga forskningen inom övervikt. ViktVäktarna har cirka 95 000 medlemmar i Sverige och Weight Watchers är världens största viktminskningsorganisation som erbjuder service till över 1,2 miljoner människor världen över. Läs mer på: www.viktvaktarna.se