Jonas Hallbergs värden katastrofala – inleder samarbete med WW ViktVäktarna

Övervikt och farligt höga kolesterol- och blodfettvärden; Hollywoodstylisten Jonas Hallberg har nått en punkt då han akut måste ta tag i sin hälsa. Nu ska WW ViktVäktarna hjälpa Jonas att tappa över 20 kilo, med målet att kunna slänga medicinburkarna.

Svenska stylisten Jonas Hallberg, 48, har arbetat med kändisar som Catherine Zeta-Jones, Cameron Diaz, Charlize Theron och Scarlett Johansson. Han lever ett hektiskt liv med mycket resor, restaurangbesök och fester – en tillvaro som satt allvarliga spår på hälsan. Idag ligger Jonas Hallbergs såväl kolesterol- som blodfettvärden långt över den rekommenderade gränsen och han måste brådskande ta tag i sin livsstil.

– Då hade jag visserligen missat att ta mina mediciner, men ändå. Jag har inte ens fyllt femtio, jag vill inte behöva äta mediciner resten av livet för att det rinner fett i mina blodådror. Min morfar dog av svagt hjärta när han var lika gammal som jag är nu – det skrämmer mig, säger Jonas Hallberg.

Jonas Hallberg vägde in sig på 112 kilo och ska med hjälp av WW ViktVäktarna tappa totalt 22 kilo. Drömmen är att kunna sluta äta mediciner – men också att gå längst stranden utan att vilja skyla kroppen.

– Hälsan är det som driver mig men sen är det klart att jag påverkas av att umgås med smala modeller hela dagarna. Jag är alltid ”the chubby one in the room” och mitt svarta linne är min bästa vän på stranden. Nu är jag nyskild och livet tar en ny början. Jag vill bli mitt bästa jag, fortsätter Jonas.

Tidigare manliga ambassadörer för WW ViktVäktarna är Anders Bagge, Daniel Paris och Adam Alsing - samarbeten som gett goda resultat. Bara det senaste året har antalet manliga medlemmar i Sverige ökat med 20 procent.

– Jag tror att det beror på att vi har ett så pass heltäckande hälsoerbjudande. Män vill inte banta, de vill ha hjälp att bli sunda. Viktminskningen kommer på köpet, säger Ulrika Ennen, vd på WW ViktVäktarna i Sverige.

Jonas Hallberg kommer att dokumentera sin hälsoresa på sitt Instagramkonto @stylistjonashallberg

WW ViktVäktarna, internationellt kallat WW, är ett globalt hälsoföretag och världens ledande kommersiella viktminskningsmetod. Vi inspirerar miljontals människor till hälsosamma vanor i vardagen. Med vår digitala tjänst och genom personliga möten tar WW ViktVäktarnas medlemmar del av en hållbar livsstil och inspireras till god och nyttig mat, lustfyllda aktiviteter och ett sunt tankesätt. Med mer än fem decenniers erfarenhet av att skapa communities och en stark expertis inom beteendevetenskap strävar vi efter att inspirera till god hälsa för alla. För att läsa mer om WW ViktVäktarna och vår syn på en hälsosam livsstil, besök www.viktväktarna.se