Pressmeddelande -

Första internationella kunden live med kontokrediter för små- och medelstora företag och privatpersoner.

Den 1 september gick det finska fintech-bolaget OPR-Finance live med Line of Credit för privatpersoner (EveryDayPlus) samt för små- och medelstora företag (Yritysluotto Flex) i både Sverige och Finland.

Lösningen förenklar sättet företag kan driva nya intäktsströmmar och har den snabbaste time-to-market när det gäller både att skapa och lansera nya produkter för små- och medelstora företag och privatpersoner.

”Vi är väldigt nöjda med flexibiliteten lösningen erbjuder som gör att vi snabbt kan bemöta våra kunders krav vilket ger oss en konkurrensfördel. Den snabba implementationen och höga lösningskvaliteten överträffade våra förväntningar och vi var igång i två olika marknadssegment på bara ett par månader, säger Ville Rontti, CTO på OPR-Finance.

”Vi är mycket glada över OPR-Finance fortsatta förtroende och det här är en milstolpe för vår SME-produktportfölj. Vi ser fram emot fler spännande tillkännagivanden inom kort” fortsätter Fredrik Ulvenholm, VD på Vilja.

Vilja Line-of-Credit lösningar möjliggör att du kan erbjuda dina kunder flexibla finansieringsalternativ och ett flexibelt återbetalningsschema, både per utbetalning och per konto. Lösningen sammanfogar sömlöst fasta planer med återbetalningar av minimibelopp till ett enda kontoutdrag. API:erna gör att du kan erbjuda dina kunder kontanter direkt vid behov antingen via dina kanaler eller dina partners kanaler.

För mer information, vänligen kontakta:

Fredrik Ulvenholm, VD Vilja, fredrik.ulvenholm@viljasolutions.com, 0708-725128

Ville Rontti, CTO OPR-Finance, ville.rontti@opr-finance.fi, +358 44 064 2337

OOPR-Finance

OPR-Finance Oy är ett väletablerat och privatägt finskt fintech bolag som grundades 2005. Med avancerad finansieringsteknik tillhandahåller företaget konsumentkrediter för privatpersoner och rörelsekapitalfinansiering för företag och är marknadsledande inom respektive segment i Finland. Mer information finns på opr-finance.fi