Lantmännen Finans är live med Vilja Deposit

Den 1 februari lanserade det svenska kreditmarknadsbolaget Lantmännen Finans AB Vilja Deposit för företagets sparerbjudanden.

För att kunna erbjuda förstklassiga sparprodukter identifierade Lantmännen Finans AB behovet av att ersätta sin gamla bankplattform med en modern och etablerad plattform. Huvudkraven på den nya lösningen var att erbjuda stöd för olika kundresor, automatisering och en kort implementeringstid. Vidare var efterlevnad av krav och regleringar avgörande samt att plattformen kontinuerligt uppdateras enligt nya säkerhetsstandarder och lagstiftning.

– ”Vi vill erbjuda våra kunder de bästa produkterna och en smidig användarupplevelse. Därför behöver vi en plattform som gör det möjligt för oss att kontinuerligt förbättra våra erbjudanden till marknaden. Lantmännen Finans AB och Vilja har haft ett nära samarbete och lyckades leverera projektet i tid. Vi ser fram emot att fördjupa vårt samarbete framöver”, säger Jonas Elfridsson, VD på Lantmännen Finans.

– ”Att stödja tillväxten för en viktig finansiell aktör i Sverige är inspirerande och vi är mycket stolta över att lansera deras sparlösningar på Vilja Platform. Vårt strategiska samarbete med Lantmännen Finans AB visar att Vilja Deposit är standardmolnlösningen för inlåning i Sverige", säger Fredrik Ulvenholm, VD på Vilja.

Lantmännen är ett lantbrukskooperativ och norra Europas ledande inom jordbruk, maskiner, bioenergi och livsmedel.

Lantmännen Finans AB är Lantmännenkoncernens licensierade finansbolag. Vår huvudsakliga verksamhet består av finansiering av lantbruks- och anläggningsmaskiner, Agrolkortet och inlåningsverksamhet.

För mer information vänligen kontakta:

Fredrik Ulvenholm, VD på Vilja, fredrik.ulvenholm@viljasolutions.com

Jonas Elfridsson, vd på Lantmännen Finans, jonas.elfridsson@lantmannen.com