Vimek höjer kompetensen med skräddarsydda utbildningar efter kundens behov.

Vimek satsar på utbildning

Från och med 2019 erbjuder Vimek organiserade och skräddarsydda utbildningspaket för att höja kompetensen inom organisationen och "ute på fältet”.

– Kunskap är en viktig färskvara och vi vet att det ständigt finns stort behov av utbildning. Det har vi tagit fasta på, berättar Jonny Granström, eftermarknadschef.

– Utbildningarna ger olika insikter. Det kan vara hur maskinen används, hur man blir mer effektiv i sitt arbete eller hur man får ett bättre arbetsresultat.

Vimeks nysatsning gör att utbildningarna kan erbjudas i en mer organiserad skala än tidigare.
– Vi har två medarbetare som vi har dedikerat för detta, säger Jonny.

Utbildningarna sträcker sig från att vara grundläggande maskininstruktioner till anpassade upplägg utifrån kundens specifika behov.

Intresserad av en utbildning?
Välkommen att kontakta närmaste Vimek-återförsäljare eller huvudkontoret i Vindeln.

För mer information kontakta:
Jonny Granström, Eftermarknadschef