Vimek levererar en stor order till Vitryssland

Vimek AB har tecknat ett avtal med regionen Brest i sydvästra Vitryssland om en order omfattande totalt 12 maskiner fördelade på 8st skördare Vimek 404T3 och 4st skotare Vimek 608.

Sedan våren 2009 inledde Vimek diskussionerna med ett företag i Vitryssland om att påbörja marknadsföringen av våra maskiner i detta spännande land. Vi träffades under Elmia Wood 2009 där vi intensifierade diskussionerna och efter månader av ytterligare utbyte av information, besök, utvärdering av våra maskiner samt en omfattande offentlig upphandling, fick vi under hösten 2010 det positiva beskedet att vi vunnit upphandlingen av totalt 12 maskiner.

Äntligen är vi framme vid första delleveransen av denna order där vi levererar 2st skördare samt 1st skotare. Resterande maskiner kommer att levereras under januari samt februari 2011.

I samband med denna första leverans, kommer vi att på plats i Brest, Vitryssland genomföra produkt och serviceutbildning för vår återförsäljare för Vitryssland samt våra slutkunder.

För mer information, kontakta VD Fredrik Lundberg på tel. 0933-135 20.

• Skogsbruk

Vimek är en marknadsledande tillverkare när det gäller lätta maskiner för det skonsamma skogsbruket. Företaget finns i Vindeln, omsätter ca 50 mkr, har ca 20 medarbetare och har anor från början av seklet. Vimek har återförsäljare runt om i Sverige samt i ett flertal andra länder runt om i världen.