Tricket för att välja rätt vin till kontorets after work

Tricket för att välja rätt vin till kontorets after work

Har du fått uppdraget att handla vin inför den gemensamma after worken på kontoret och nu står du och svettas i valet och kvalet över vad du ska välja i den enorma boxvindjungeln. Lugn - Vinbörsen har samlat bästa tipsen och bästa knepet hur du ska tänka. Vår redaktion har provat en drös boxar och tipsar här om 2 alternativ vardera på rosé, vitt och rött som passar för after work med kollegor eller minglet med kunder.

Tricket för att välja rätt vin - den svenska superkraften!

Tricket när du ska välja vin är att välja viner med en smakprofil som många olika personer tycker om - plocka fram vår svenska superkraft LAGOM. Vid vinhyllan ska du tänka lagom av allt! Alltså inte för strävt, inte för sött och inte för syrligt. Lagom prislapp kommer även uppskattas när du ska kvittoredovisa till ekonomiansvarige.

Det här är inte tillfället att experimentera alldeles för mycket utan nu är det istället läge att gå på "säkra kort" i form av druvor och vinstilar. Den där spännande druvblandningen eller det där lite mer udda valet kan du välja till ett annat tillfälle. Målet är ju att så många som möjligt ska gilla eller kanske ännu mer explicit inte ogilla vinet du valt. Till vintipsen.