Vinbörsen expanderar till Finland med lanseringen av Viinipörssi

Vinbörsen expanderar till Finland med lanseringen av Viinipörssi

Vinbörsen, Sveriges ledande jämförelsesajt för vin och alkohol, meddelar idag sin kommande lansering av Viinipörssi i Finland. Viinipörssi kommer att vara en oberoende och självständig röst på den finska marknaden, vilket är sällsynt idag då majoriteten av marknadskanaler för alkohol i Finland ägs eller drivs av vinimportörerna själva. Genom att inte vara ägd eller drivas av vinimportörer, kan Viinipörssi erbjuda opartiska rekommendationer och jämförelser.

"Vi är väldigt glada och förväntansfulla inför att kunna utöka vårt erbjudande till den finska marknaden med lanseringen av Viinipörssi", säger Anna Edwardsson, Marknadschef för Vinbörsen. "Finland är på många sätt likt den svenska marknaden med alkoholmonopol och likande regler för marknadsföring, men det har saknats en oberoende digital aktör som kan erbjuda finska konsumenter en transparent och pålitlig plattform för riktigt prisvärda produkter."

Vinbörsen har under de senaste åren blivit känd och uppskattad bland svenska konsumenter för sitt enkla sätt att visa upp information om vin och alkoholprodukter. Besökaren kan själv jämföra pris, se omdömen från externa källor och läsa omdömen från Vinbörsens oberoende redaktion med duktiga vinskribenter. Tjänsten hjälper tusentals konsumenter varje dag att göra informerade val och att hitta de bästa prisvärda produkterna utifrån sina preferenser.

Med lanseringen av Viinipörssi i Finland vill Vinbörsen förse den finska marknaden med en pålitlig och opartisk digital plattform. Viinipörssi kommer att erbjuda enkel tillgång till omfattande produktinformation, recensioner och betyg från externa källor och egna experters omdömen som du inte behöver vara vinexpert själv för att förstå. Det unika med Viinipörssi är dessutom dess oberoende och självständighet och precis som på Vinbörsen kommer inga produkter som inte passerat redaktionens granskning att publiceras på sajten. Viinipörssi kommer även att visa prissänkta produkter i Alkos sortiment.

Lanseringen av Viinipörssi planeras att äga rum i september i år men vi tjuvstartar redan nu med en mjuklansering med delar av funktionaliteten. Välkommen att kika in och varmt välkommen med alla nyfikna frågor om vad vi erbjuder i höst!

För mer information kontakta:
Presskontakt: Anna Edwardsson
E-post: anna@vinborsen.se