Ekologisk nyhet från Malbec på Systembolaget

Den 1 december får de framgångsrika vinerna från Tapiz ytterligare en lansering, Tapiz Organic Reserve Malbec 2014. Vineriet tillhör de mest påkostade och moderna i dagens Argentina vilket möjliggör rena och propra viner med distinkt karaktär. Tapiz fokuserar på landets favoritdruva Malbec - denna gång ekologiskt odlad.

Tapiz har 400 hektar vingårdar planterade på flera olika platser i Mendoza, i detta fall i Uco Valley, med de mäktiga Anderna som närmsta granne. Argentinas nationaldruva Malbec är naturligtvis i fokus och denna gång ekologisk odlad. Tapiz Organic Reserve Malbec 2014 doft är druvtypisk med en parfymerad fruktig ton. Vinet är fylligt och nyanserat med generös frukt av mörka bär och en hint av örter. Fatet är välintegrerat och ger en ton av mocca.

Ägarinnan Patricia Ortiz har rötter i Sverige och tycker det är roligt med ytterligare en lansering på den svenska marknaden:

- Eftersom min mamma Ruth är svenska och flyttade hit till Argentina för 25 år sedan betyder framgångarna för Tapiz i Sverige verkligen något extra för oss. Jag ser med spänning fram emot hur vår ekologiska Malbec Reserve kommer tas emot.

Tapiz Organic Reserve Malbec 2014 (6529-01) släpps på Systembolaget den 1 december för 150 kronor.

Du kan alltid vända dig till vår presskontakt för varuprover, frågor och kompletterande information.

Britt-Marie Soler
Tel: 070-3334638
Mail: britt-marie.soler@vinovativa.se

Högupplösta bilder samt produktfakta finns i vårt pressrum: www.vinovativa.se/press