Gå direkt till innehåll
VirtualLab utökar sitt sortiment inom hjärta med S-Patch EX, marknadens lättaste bärbara EKG-monitor framtagen av Wellysis – ett Spin off-företag från Samsung SDS Digital Health

Pressmeddelande -

VirtualLab i exklusivt avtal med Wellysis: lanserar ultralätt och bekväm EKG-monitor för digital vårdgivning

VirtualLab, nordisk återförsäljare av digitala självtester för egen monitorering, utökar sitt sortiment inom hjärta med S-Patch EX, marknadens lättaste bärbara EKG-monitor som tillverkas av Wellysis – ett Spin off-företag från Samsung SDS Digital Health. Försäljningsavtalet är exklusivt och innebär att VirtualLab nu erbjuder ett komplett utbud för att övervaka och upptäcka avvikelser i hjärtrytm. VirtualLab kommer att demonstrera S-Patch EX tillsammans Wellysis VD Young Juhn under Vitalismässan* den 17 till 19 maj i Göteborg.

– Vi är mycket glada över att inleda ett partnerskap med VirtualLab på den nordiska marknaden som exklusiv distributör av vår S-Patch Ex, en ny revolutionerande EKG-enhet med AI-plattform, säger Young Juhn, vd för Wellysis. S-Patch Ex har utvecklats i samarbete med Samsung Electronics halvledarteam och Samsung SDS och kommersialiserats genom Wellysis. Den är lanserad i tolv länder och vi är glada att få lansera i Norden tillsammans med VirtualLab.

Bekväm att använda

S-Patch EX väger endast 9 gram och är marknadens lättaste bärbara EKG-monitor. Den enkel att fästa på kroppen och bekväm att använda genom sin ultralätta design. Den är också vattentät (IP55).

Drivs av Samsung Bio-Processor

S-Patch Ex drivs av Samsung Bio-Processor och erbjuder kardiologer lättillgänglig och exakt diagnostisk support. Användaren fäster monitorn på kroppen och synkroniserar den med tillhörande mobilapp för att mäta sin EKG i realtid. All data överförs och lagras på ett säkert sätt och monitoreras och analyseras via en molnbaserad webbportal. Läkaren kan även få ut AI-drivna EKG-analyser som ger snabb och överskådlig information.

S-Patch EX helt anpassad för att kunna användas inom digital vårdgivning och för att enkelt och effektivt monitorera hälsostatus för olika grupper av användare. Även inom ambulerande vård bidrar S-Patch EX till snabb och precis information.

Komplett lösning för hjärta

Sedan tidigare erbjuder VirtualLab appen CardioSignal i sitt sortiment som genom mobilens rörelsesensorer upptäcker avvikelser i hjärtrytmen. Mätningen tar endast 60 sekunder och går att genomföra i stort sett var som helst. S Patch EX kompletterar utbudet genom att erbjuda uppföljning och monitorering av EKG.

– Vi är glada och stolta över att få lansera S-Patch EX på den nordiska marknaden som exklusiv partner till Wellysis och att ge våra kunder möjlighet att erbjuda en digital och mobil helhetslösning för att både upptäcka avvikelser i hjärtrytm samt följa upp och övervaka EKG. S-Patch Ex är bekväm för användarna, underlättar läkarnas arbete och effektiviserar vårdgivningen genom tillförlitlig digital monitorering på distans, säger Jari Dujsel, VD för VirtualLab.

* Monter B10:69

VirtualLab

Jari Dujsel, VD, VirtualLab

Telefon: 070–570 33 76

E-post: jari@virtuallab.se

www.virtuallab.se

Wellysys

Young Juhn

CEO / Co-Founder Wellysis

e: young.juhn@wellysis.com

p: +82 10-2873-2846

tx: +1 678-632-2846

www.wellysis.com

Läs mer om S-Patch EX här:

https://www.virtuallab.se/prod... VirtualLab

Ämnen

VirtualLab AB är en nordisk distributör av digitala självtester för egen monitorering. Våra preventiva initiativ, skapar tidig sjukdomsupptäckt samt möjliggör effektiva uppföljningsmöjligheter. Våra huvudområden idag är: kardiologi, diabetes, onkologi, KOL/astma, fertilitet samt ögon.

Roger Mellin

Presskontakt Styrelseordförande, VirtualLab
Thomas af Bjur

Presskontakt Vice VD 070-7716151

Nordisk återförsäljare av digitala självtester

VirtualLab AB är en nordisk distributör av digitala självtester. Våra preventiva initiativ, skapar tidig sjukdomsupptäckt samt möjliggör effektiva uppföljningsmöjligheter. Våra huvudområden idag är: diabetes, onkologi, KOL/astma, fertilitet samt ögon.

VirtualLab
Köpmangatan 38