Kavat Vård integrerar medicinhanteringssystem med trygghetslarmsystem från Viser AB

Kavat Vård använder trygghetslarm från Viser och parternas gemensamma ambition att utveckla verksamhetsstödet har lett till integrationen med Appvas MCSS.

Integrationen förenklar för personalen som kan arbeta i sin vanliga Android-telefon som enda verktyg och det har både effektiviserat och säkrat hanteringen av dagliga arbetsuppgifter.

- MCSS är helt rätt för vår verksamhet som fokuserar på att möta kundens önskemål i alla delar förklarar Catharina Tavakolinia, VD på Kavat Vård. Hos oss är det individens önskemål och inte schemalagda rutiner eller standardblanketter som ska forma dagen. Men det är klart att det ställer stora krav på våra medarbetare som behöver mycket information om kundens önskemål och preferenser kring såväl HSL- som SoL-insatser.

Att få all information i mobilen som även hanterar det digitala trygghetslarmet från Viser skapar enkelhet och trygghet för medarbetarna. Att få påminnelser och instruktioner ökar säkerheten avsevärt.

För mer information kontakta:
Robert Green, VD Viser AB robert.green@viser.se
Ulrika Kjellberg, VD Appva AB, ulrika.kjellberg@appva.se
Catharina Tavakolina, VD Kavat Vård AB, catharina.tavakolinia@kavatvard.se

• Äldreomsorg

• hsl
  • mcss
  • äldreomsorg
  • kavat vård
  • appva
  • viser
  • sol
  • medicinhantering
  • trygghetslarm

Viser AB erbjuder IT-baserade trygghetslarmsystem till vård och industri. Tjänsterna erbjuds som komplett funktionstjänst där Viser har hela ansvaret och levererar en garanterad funktionalitet - alltid med kundernas verksamhetskrav och affärsnytta i fokus.

Kavat Vård bedriver äldreomsorg sedan 2006 och har drygt 300 boendeplatser på sju olika boenden i Storstockholm. Verksamheten präglas av en tydlig verksamhetsidé, en väl förankrad värdegrund och ett enormt engagemang för de äldre hos medarbetare, ledning och ägare.