Jämförelsesajt för hemförsäkringar lanseras

En ny jämförelsesajt för hemförsäkringar lanseras för att underlätta för privatpersoner inför deras val. På försäkrahem.se kan du enkelt och snabbt jämföra olika hemförsäkringar för flera typer av hushåll. Sajten samlar allt som kan vara bra att tänka på inför ditt val samtidigt som du också har möjlighet att jämföra flera populära försäkringsbolag och deras erbjudanden. På sajten finns dessutom en uppdelning baserad på vilket typ av hushåll som ska försäkras för att du enkelt som kunna navigera dig till den jämförelse som är intressant för just dig och ditt hushåll.

Målet med sajten är att privatpersoner enkelt ska kunna jämföra populära försäkringsbolag och försäkringarnas innehåll. Försäkra Hem sammanfattar och jämför därför bolagens erbjudanden för att underlätta för dig. På sajten finns dessutom en uppdelning av bolagens erbjudanden beroende på vilket typ av hushåll som ska försäkras. Det finns bland annat specifika jämförelser av försäkringar för bostadsrätter, hyresrätter, fritidshus och villor. Dessutom finns det en särskild jämförelse av bolagens erbjudanden för studenter.

Uppdelning är viktig för att besökare lätt ska kunna hitta den försäkring som passar dem bäst. Beroende på vilket typ av hushåll som du bor i skiljer sig både ansvaret och omfattningen åt. Ansvaret och den omfattning som behövs för boende i hyresrätter skiljer sig till exempel åt från boende i bostadsrätter. Det är därför viktigt att rätt typ av försäkring tecknas.

Sajtens uppdelning och analys av flera olika typer av hemförsäkringar gör att den riktar sig till de flesta privatpersoner som har ett eget boende. Jämförelsesajten kan bland annat användas av dig som precis flyttat hemifrån och ska skaffa en hemförsäkring för första gången. Den kan också användas av dig som redan har en försäkring men som vill se vilka andra alternativ som finns. Den kan även användas av dig som precis flyttat till nytt typ av hushåll och därför behöver se över vilken typ av försäkring som passar bäst.

På sajten finns också relevanta artiklar om försäkringar och försäkringsbegrepp som är bra att känna till för privatpersoner. Artiklarna är till för att besökarna ska få en ökad förståelse för vad som ingår i olika typer av försäkringar och betydelsen av olika begrepp. Försäkra Hem ska kort och gott förenkla för dig som vill veta mer om hemförsäkringar.

Försäkrahem.se är den första av flera jämförelsesajter och informationssajter som lanseras av Techlady.io. Förutom att skapa och utveckla sajter är dessutom Techlady en personlig byrå inom digital marknadsföring som hjälper kunder att attrahera både organisk och betald trafik till sina sajter.