Karlskrona "goes international" tillsammans med ArrivalGuides

Visit Karlskrona har inlett ett samarbete med ArrivalGuides AB, världens största nätverk av destinationsinformation.

Samarbetet innebär att besöksinformation om Karlskrona kommer att publiceras på fler än 160 olika webbplatser världen över, bl.a. hos SAS, SJ, Stena Line, Ryanair, Aftenposten, Sverigeflyg, Expressen, Scandlines, Easyjet, Germanwings, GP,samt på www.arrivalguides.com.

Visit Karlskrona ansvarar för det redaktionella innehållet (dvs. text och bild) och materialet kommer inledningsvis att finnas på svenska samt engelska och kommer att uppdateras löpande.

”Samarbetet är mycket positivt för Karlskrona som besöksdestination och det är ett viktigt komplement till den ordinarie marknadsföringen av Karlskrona då denna kanal innebär en unik möjlighet för oss att kommunicera med en resenär i planeringsläget och genom hela resan, ”över hela världen”, ”säger Terje Pedersen, turistchef i Karlskrona.

Visit Karlskrona är varumärket och portalen för marknadsföring av destinationen Karlskrona.