Karlskronas uppdaterade mobilapp bjuder på fler godbiter

Karlskrona fortsätter utvecklingen av sina mobila tjänster och lanserar nu version 3 av destinationsguiden VisitKarlskrona som app för iPhone, iPad och Android. Den nya versionen bjuder på förbättrade sökfunktioner, snabbare karthantering samt möjlighet att lägga till favoriter och dela dessa med vänner via Facebook.

"Användningen av positionering och "ta mig dit"-funktioner lyfter nyttan med en destinationsguide i mobilen och det känns bra att erbjuda både besökare och invånare dessa förbättringar", säger turistchef Terje Pedersen. Förbättrade sökfunktioner och möjligheter till att dela sina favoriter via Facebook är önskemål och tips från våra användare som vi nu kan presentera.

Visit Karlskronas destinationsapp är ett samarbete mellan Karlskronas destinationsbolag AB Arena Rosenholm Karlskrona, det lokala mobilutvecklingsföretaget WIP (Wireless Independent Provider AB) och skandinaviens ledande informationssystem för turistnäringen, GuestMaker från bolaget tellUs.

Appen är gratis och kan hämtas från Appstore och Market. Sök "Karlskrona".