Pin-tävling i Lund hyllar excellent service

Pin-tävling i Lund hyllar excellent service

Lunds servicepersonal kan i sommar bli premierade med en ”excellent service-pin” av Lundabor och besökare som upplever att de fått service över förväntan. Tävlingen, som arrangeras av Visit Lund i samverkan med Handelsföreningen, syftar till att främja och uppmärksamma den goda servicen runt om i Lund.

Under tävlingsperioden som sträcker sig från den 26 juni till den 25 augusti får Lundabor och besökare möjlighet att dela ut pins till personal i Lunds butiker, hotell, museer, eller någon annan plats, där de känner att de blivit riktigt väl bemötta. Personerna som får pins kan sedan vara med och tävla om en chans att vinna ett fint hemligt pris. Vinnaren utses i slutet av sommaren av Visit Lund tillsammans med Handelsföreningen.

Förutom att uppmärksamma den goda servicen i Lund är tävlingen även en del av en bredare satsning för att främja turism och stärka Lunds attraktivitet som destination. Genom att uppmuntra trevlig och minnesvärd service är ambitionen att besökare återkommer till Lund, och att deras upplevelser bidrar till att ännu fler väljer att upptäcka stadens charm.

– Vi är alla viktiga ambassadörer för Lund. Ett bra värdskap kostar oftast inget extra men är en av de viktigaste delarna för att besöket ska leva upp till besökarens förväntningar. Tillsammans kan vi skapa en fantastisk upplevelse för besökaren, säger Helena Görtz, turismutvecklare på Visit Lund.

Pinsen går att hämta från och med den 26 juni fram till den 25 augusti i Visit Lunds pop-up på Clemenstorget, men också vid Visit Lunds info-lådcykel som gästar några av sommarens olika evenemang.

Helena Görtz, turismutvecklare, Visit Lund
helena.gortz@visitlund.se