PRESSINBJUDAN: Sommarlund är här – med ny signatur!

PRESSINBJUDAN: Sommarlund är här – med ny signatur!

Media hälsas välkomna till pressträff med programsläpp för årets upplaga av Sommarlund, som i år pågår mellan den 17 juni och 12 augusti.

Kom och hämta ditt Sommarlundsprogram, färskt från tryckeriet. Vid pressträffen avslöjar vi också vem som vunnit den nya jingeltävlingen och skapat Sommarlunds signaturmelodi!

Vi ses vid Amfiteatern Sankt Hans backar – Lunds nya spelplats, som invigs samtidigt med Sommarlund den 17 juni.

Programmet i sin helhet släpps den 2 juni och samma kväll gästar Malmö Opera Stortorget i Lund, med sin lastbils-föreställning LOVE.

När? Torsdag 1 juni kl 10.00

Var? Amfiteatern, Sankt Hans backar. Hitta hit: https://goo.gl/maps/CJ7L5LaQoWjjS3j68

Övriga medverkande: Sebastian Jaktling, ordförande för kultur- och fritidsnämnden samt producenterna för Sommarlund.

Kontakt: Lotta Brusk, projektledare för Sommarlund, 046-35 9 53 39

Om Sommarlund

Sommarlund erbjuder hundratals kulturupplevelser för alla åldrar i hela Lund, hela sommaren. Nästan allt är gratis och det mesta sker utomhus på olika platser i hela kommunen. Programmet omfattar allt från musik och scenkonst till workshops och prova-på-aktiviteter. Programmet i tryckt form finns att hämta på bibliotek, medborgarcenter och InfoPoints samt digitalt på sommarlund.se, från den 2 juni. Sommarlund arrangeras av Visit Lund på uppdrag av Lunds kommun.

Anmäl gärna din redaktions medverkan till petra.ohlinlindeheim@visitlund.se