Program för årets bokfestival.

PRESSINBJUDAN: Sveriges största barnboksfestival Litteralund är tillbaka

Massmedia hälsas välkommen till en pressträff inför Sveriges största barnboksfestival Litteralund, som äger rum i Lund den 23-28 april.

Under en vecka samlas ett stort antal svenska och internationella författare och illustratörer för att inspirera barn och unga i Lund att läsa, skriva och skapa. Som vanligt består Litteralund av en konferensdel, ett skolprogram och det publika programmet som i år ligger den 23 april. Då är det också premiär för ett, för festivalen, nytt inslag. Detta berättar vi mer om på pressträffen.

Litteralund genomförs av Visit Lund på uppdrag av Lunds kommun. Välkomna att träffa medverkande samt representanter från Visit Lund och Lunds kommun samt botanisera i festivalveckans fullmatade program.

När? Torsdag 20 april kl 10.00

Var? Bytaregränden vid Visit Lund, Bytaregatan 6, in på gården.

Anmäl gärna din redaktions medverkan till petra.ohlinlindeheim@visitlund.se