Miriam Bryant är ett av de stora namnen under festivalen A day in Lund 24-25 maj.

Svenska musikeliten till Lund i maj

Den 24-25 maj landar musikfestivalen A day in Lund – just i Lund. Och det är en minst sagt imponerande samling artister och band som väntar på scenen i Patrik Rosengrens park.

”A Day in Lund” kommer under två dagar att husera i Patrik Rosengrens park där det stundar konserter och uppträdanden med en rad kända svenska band och artister, och bland dem toppnamn som Miriam Bryant och Thomas Stenström.

– Vi på All Things Live är stolta över att äntligen kunna presentera artisterna som ska spela på festivalen A Day In Lund. Utöver Miriam Bryant och Thomas Stenström har vi även knutit till oss Newkid, Fricky & Desktoppers, Adaam, A36, Mwuana, Myra Granberg, Otto Knows, Cleo, Ayla och Emilia Pantic, säger festivalgeneral Adonay Beyed från All Things Live.

All Things Live, som ligger bakom A Day in Lund och som kanske är mest kända för numera nedlagda Big Slap, har även A Day in the Park i Varberg, Summer on i Båstad och Amaze i Smögen i sin festivalfamilj.

– Vi har fått till en grym line up med flera starka namn som är vana vid att stå på de stora scenerna runt om i landet. Det är artister som vi menar passar Lund som stad, säger Adonay Beyed.

Inne på festivalområdet kommer det att vara full rulle med diverse aktiviteter, barer och restauranger från alla världens hörn.

Festivalen är delvis resultatet av ett samarbete mellan Initiativet Heja Lund! och Lunds kommun som tillsammans finansiellt stödjer evenemanget.