Östergötland ska bli mästare på värdskap

Östergötland ska bli mästare på värdskap

Nu lanserar Visit Östergötland en digital värdskapsutbildning för att förstärka ambassadörskapet i Östergötland. Utbildningen riktar sig främst till anställda inom besöksnäringen som möter turister i sitt arbete men vänder sig även till östgötarna, som får chansen att förbättra sitt värdskap och sin kunskap om Östergötland.

”Visst vill vi ha fler gäster i Östergötland! Här kan man testa hur bra man är på att ta emot gäster men också stämma av om man har koll på sevärdheter och attraktioner så att släkt, vänner och andra gäster får den bästa upplevelse man kan tänka sig här i Östergötland", säger Susanne H Fredriksson, chef på Visit Östergötland.

Visit Östergötland har tillsammans med företaget StageIt och Turistrådet Västsverige tagit fram en digital värdskapsutbildning för att höja värdskapsnivån i Östergötland. Den kommer att innehålla två delar, en med fokus på värdskap och en med fokus på allmän kunskap om destination Östergötland.

Målgrupp är först och främst anställda inom besöksnäringen som möter besökare/turister i sitt arbete, men även östgötarna ska kunna ta del av denna utbildning för att bli bättre östgötaambassadörer och på ett enkelt och roligt sätt lära sig mer om destinationen de bor i. Destinationskunskapsdelen innehåller bl.a. ett quiz där man kan utmana släkt och vänner i östgötakunskap.

Utbildningen lanseras idag 31 maj och finns tillgänglig på Visit Östergötlands hemsida så att man kan gå den när som helst, dygnet runt. Nu när den är lanserad behöver vi alla hjälpas åt att sprida att den finns. Vi vill att Östergötland ska bli mästare på värdskap och att varenda hotellreceptionist, taxichaufför, butiksbiträde, helst varenda östgöte ska ha gått den och där behöver vi hjälpas åt.

Tillsammans sprider vi det goda värdskapet i regionen!

Länk: https://www.visitostergotland.se/vardskapsutbildning