Nu lanserar vi två nya äventyr i Kalmar!

Westbergh Upplevelser AB arrangerar kulturella och kulinariska äventyr i trakterna kring Kalmar och Öland.

Nu lanserar vi två nya äventyr i Kalmar. Utmana dina kollegor på en spännande Skattjakt i Vasakungarnas fotspår eller en fängslande Fotosafari i Kalmar city.

Följ med på en spännande skattjakt i Vasakungarnas fotspår! Skattjakten sker i historisk anda med modern teknik och utan karta. Ni får varsin GPS som visar vägen till fem hemliga platser i Kalmar. Varje plats berättar något unikt om Kalmar. Hela skattjakten, eller geocaching som det kallas, tar drygt en timme. Därefter kan ni pusta ut med god mat och dryck.

Följ med på en fängslande fotosafari i Kalmar city. Ni får foton som visar vägen till intressanta platser i historiska områden på Kvarnholmen i centrala Kalmar. Tävlingen går ut på att hitta motivet på bilderna och fota hela laget på plats. Hela fotosafarin tar drygt en timme. Därefter kan ni pusta ut med god mat och dryck.

Den 25 mars är det premiär men det går att boka aktiviteterna redan nu,

• event