Pressmeddelande -

Westbergh Upplevelser AB arrangerar kulturella och kulinariska äventyr i  trakterna kring Öland och Kalmar

Det har varit ett mycket bra 2013 med många aktiviteter och jag är glad att så många företag, föreningar och privatpersoner har upplevt Öland och Kalmar tillsammans med oss.

Nu är det  2014 och vi utökar verksamheten med flera upplevelser på tema kultur, natur och mat.

Nya kulinariska vandringar på Öland – vi erbjuder matvandringar med lokala smakupplevelser i Ottenby på södra Öland, på Stora alvaret som kallas Sveriges Provence och längs den dramatiska Stenkusten i Skumtimmens landskap på norra Öland. Det blir fyra vandringar med olika menyer och spännande guidning kryddad med lokala berättelser och skrönor. Nya samarbetspartners är Ottenby Naturum och Capellagården. Vi samarabetar sedan tidigare med Halltorps Gästgiveri på Öland och det mesta av maten köps in direkt av öländska mathantverkare.

Cykeluppleveler med natur, konst och kultur – vi utökar våra cykelturer med fler paket på norra Öland och längs den dramatiska Stenkusten. Nytt är också vårt härliga familjepaket i samarbete med Böda Sand. Här kan du cykla med barn och barnbarn.
På södra Öland och i Kalmar fortsätter vi med våra populära cykelturer Alvaret runt för två, Över alvaret och Pärlor vid Kalmarsund. Vår Romantiska cykeltur är den enda i Sverige.  Genom cykelturerna kommer du nära naturen, kulturen och du njuter av regionens goda mat.

I Kalmar erbjuder vi populära stadsvandringar på kulturhistoriska teman. Här kan du uppleva historia på ett lättsamt och dramatiserat sätt. Till varje vandring finns en specialkomponerad meny. ”Vandra i Vasakungarnas fotspår” – finns i tre olika teman - medeltiden, 1600-talet och sekelskiftet 1800/1900-talet.  För dig som gillar skrämselmys rekommenderar vi ”Farliga rackare och elaka spöken” – en dramatiserad mörkervandring med otäcka berättelser om det mörka Kalmar. Här samarbetar vi med Triangelteatern i Kalmar för att få in mer dramatik.

Vårens nyheter i Kalmar för företag och grupper – ”Skattjakt i Vasakungarnas fotspår” – sker i historisk anda med modern teknik utan karta och ”Fotosafari” – där bilder visar vägen till spännande platser. Här kan du utmana dina kollegor! Efter dessa fartfyllda aktiviteter kan du pusta ut på en trevlig restaurang. Vi lägger ut aktiviteterna på visitkalmaroland.com i januari/februari.

Cykla, smaka och upplev Kalmar & Öland med äventyret i centrum! Våra aktiviteter är spännande och vi lovar att du får en ovanlig men garanterat uppskattad upplevelse för dig och dina kollegor. /Karin Westbergh, VD Westbergh Upplevelser AB

• guidad matvandring
  • lokala delikatesser
  • öländska delikatesser
  • öländska myter
  • kalmar
  • kalmars historia
  • cykelturer
  • cykelpaket kalmar
  • cykelpaket öland
  • cykelpaket småland
  • hälsa
  • semesteräventyr
  • husbilscamping
  • aktiviteter för grupper och företag
  • aktiviteter familj
  • aktiviteter för barn och vuxna
  • öland

• Kalmar

Westbergh Upplevelser AB - Cykla, smaka och upplev Kalmar & Öland. Med äventyret i centrum.

Westbergh Upplevelser AB arrangerar kulturella och kulinariska äventyr i trakterna kring Öland och Kalmar.

Karin Westbergh är en resultatinriktad, flexibel och kreativ projektledare, uppvuxen i Kalmar.
För några år sedan grundades företaget och Karin arbetar med affärsutveckling inom turism och upplevelser.

Exempel på events som har utvecklats är
1. Matvandringar med lokala smakupplevelser
2. Cykelturer med natur, konst och kulturupplevelser
3. Dramatiserade historievandringar där du upplevelser historia på ett lättsamt och dramatiserat sätt. "Vandra i Vasakungarnas fotspår" och "Mörkervandring - Farliga rackare och elaka spöken" är två Kalmarkoncept som bygger på Kalmars spännande historia. Till varje aktivitet finns en specialkomponerad  meny.
4. Fartfylld skattjakt i historisk anda med modern teknik - kommer i januari/februari

Mer information finns på www.visitkalmaroland.com

Karin Westbergh

Presskontakt VD och ägare +46 (0)76 212 90 17