Nano öppnar för Per Gessle's Roxette i Saab Arena

Nano öppnar för Per Gessle's Roxette i Saab Arena

Per Gessle’s Roxette kickade igång Europaturnén i Prag förra veckan och i början denna landade Per Gessle och turnén i London inför ett jublande Eventim Apollo. När turnén snart når Sverige kommer nyblivne Halmstadsbon Nano att inleda konsertkvällarna.

Våren 2017 slog Nano igenom med buller och bång med ”Hold On” i Melodifestivalen där han sjöng sig in i svenska folkets hjärtan och röstades upp på en 2:a plats.

Efteråt startade en intensiv period med flera singel-releaser, konserter och TV-framträdanden. Efter att så småningom ha landat efter alla åtaganden bestämde sig Nano med familj att söka lugnet utanför Stockholmsbruset. Livet i förorten byttes tidigt i höstas mot livet i Halmstad. Och vad passar väl då bättre än att inleda med att öppna för Halmstadsonen Gessle!

”Efter att ha spenderat senaste tiden i studion och med familjen så ska det bli riktigt kul att få spela igen” säger Nano. ”Att få öppna för en av Sveriges största artister genom tiderna är såklart en stor ära!”

Ny musik kommer också. Singeln ”Love Is The Reason” – skriven av Nano tillsammans med Dillon Deskin (US) Tobias Reinerstam (Swe) Mattias Andersson (Swe). Och mer kommer…!

Linköping är en av fem spelplatser i Sverige för Per Gessle's Roxette och lördag 10 november kommer han till Saab Arena.

Biljetter via visitlinkoping.se

För mer information, kontakta:

Emma Tördahl, projektledare evenemang, 0765-256140