TILLVÄXTDAGARNA I LINKÖPING

TILLVÄXTDAGARNA I LINKÖPING

13-15 maj  maj är det dags för Swedbank och Sparbankerna att förklara Tillväxtdagarna i Linköping öppnade. För fjärde året i rad samlas Sveriges ledande beslutsfattare, företagsledare och opinionsbildare för att diskutera tillväxtfrågor. Intresset för att delta är mycket stort.

Tre dagar med fokus på förutsättningarna för lokal och regional tillväxt, entreprenörskap och företagsamhet. Tillväxtdagarna är ett av Sveriges största återkommande forum för framtidsfrågor. Ledande politiker, svenskt näringsliv och fackliga organisationer har visat stort intresse för Tillväxtdagarna. I år träffas cirka 700 deltagare i Linköping för att diskutera tillväxtfrågor, entreprenörskap och företagande. Bland deltagarna finns vd:ar från ABB Sverige, LKAB, Ikea, Volvo PV, Saab och E-On Nordic.

– Vi behöver mer samtal i Sverige om hur vi ska möta ett antal stora utmaningar, säger Michael Wolf, VD och koncernchef på Swedbank. Jag ser fram emot att komma till Linköping och hoppas att de här tre dagarna ska stimulera och inspirera på både kort och lång sikt.

Programmet under tillväxtdagarna är fyllt av aktuella ämnen. I år kommer diskussionerna bland annat att kretsa kring den europeiska krisen, utvecklingen av världsekonomin och hur forskning och innovationsföretag kan bidra till tillväxt. Ungas väg in i arbetsmarknaden är liksom tidigare år ett annat viktigt område.