Amerikanska artisten Macklemore blir headline på Bonfire festival i Linköping.

Amerikansk världsstjärna till Bonfire Festival i Linköping 6-7 september

Nu står det klart att världsstjärnan Ben "Macklemore" Haggerty från Seattle blir headline på Bonfire Festival i Linköping. Det är festivalens största bokning någonsin. Macklemore avslutar hela festivalen på Stångebrofältet på lördag 7 september.

Macklemore är en av världens mest populära och streamade hiphop-akter. Efter genombrottet och framgångarna med kollegan Ryan Lewis, valde Ben “Macklemore” Haggerty att fokusera på sin solokarriär. Hit-singlarna från solo-karriären inkluderar låtar som “Glorius”, "These Days", “Good Old Days” och ”Summer Days”. Dessa låtar som har streamats över tre miljarder gånger. Lägg där till singlarna "Can't Hold Us Down" och "Thrift Shop" tillsammans med Ryan Lewis som har också streamats flera miljarder gånger. Macklemore har under senaste året varit ute på en utsåld världsturné med nya albumet "Ben".

-Bonfire festival, som arrangeras för tredje året i rad, fortsätter att presentera artister i världsklass och Macklemore kommer att dra en storpublik till Linköping. Förra året var stämningen på Stångebrofältet magisk och jag är övertygad om att den blir minst lika bra i år, säger Anders Thorén, evenemangschef på Visit Linköping & Co.

Inom kort släpps fler artister till festivalen som dragit storpublik till Stångebrofältet under desenaste två åren. Ifjol uppträdde artister som Zara Larsson och Tiësto på festivalen.

Line-up 2024:

Macklemore (US)

fler artister tillkommer...

Pressbilder:

Högupplösta bilder på klara artister till 2024 samt bilder från Bonfire Festival 2023 finns att ladda ner HÄR.

Info om Bonfire Festival:

8-9 september 2023 ägde Bonfire Festival rum för andra gången i ordningen på Stångebrofältet i Linköping. Sveriges nya glödheta musikfestival lockade åter igen 20 000 besökare (ca 10 000 per kväll) med artister som Zara Larsson, Tiësto, Sebastian Ingrosso, Bolaget, Benjamin Ingrosso m.fl. Årets festival kommer äga rum 6-7 september 2024. Det är Homerun Festivals, gänget bakom succéfestivalerna Brännbollsyran i Umeå och Bayside Festival i Helsingborg, som är arrangörer bakom festivalen.

Presskontakt:

Christoffer Lundström, Homerun Festivals, chris@homerunfestivals.se, 070-566 00 19

Anders Thorén, evenemangschef, Visit Linköping & Co, anders.thoren@visitlinkoping.se, 070-811 50 81

Anders Thorén

Evenemangsansvarig 070-811 50 81