CIRQUE DU SOLEIL TILL LINKÖPING, GÖTEBORG OCH STOCKHOLM I VÅR MED HYLLADE QUIDAM

Cirque du Soleil återvänder till Sverige med den kritikerrosade föreställningen Quidam. Under den sena våren och början av sommaren gästar de Saab Arena i Linköping, Scandinavium i Göteborg och Ericsson Globe i Stockholm.

Biljetterna släpps på måndag den 26 januari kl 9.00.

Quidam hade sin världspremiär i Montreal 1996 och har sedan dess turnerat världen över och setts av miljontals människor. Den internationella skaran av akrobater, musiker och sångare som utgör sättning i Quidam har lagt grunden för en fängslande berättelse och en mycket spektakulär scenshow.

Den unge Zoé är uttråkad; hennes frånvända och likgiltiga föräldrar ignorerar henne fullständigt. Hennes liv har tappat all mening. I hennes försök att fylla det existentiella tomrummet glider hon in i en fantasivärld – Quidam – där hon stöter på olika karaktärer som uppmuntrar henne att kasta av sig sina bojor och befria sin själ. Med hisnande akrobatiska flygningar och spektakulära trapetskonster gör Cirque du Soleil Quidam till ett mästerverk i nyteaterns tecken.

Det som en gång var ett blygsamt entourage av tjugo gatuartister i mitten av åttiotalet har nu vuxit sig till en organisation av 5 000 anställda med sitt högsäte i Quebec. Under mer än tre decennier har nu Cirque du Soleil framfört sina produktioner och setts av över 100 miljoner åskådare i över 300 länder världen över.

Cirque du Soleil har tidigare hypnotiserat den svenska publiken med Alegría, Saltimbanco och senast förra året med Dralion. Nu får vi åter chansen att bevittna deras hisnande föreställningar. Den 8-10 maj gästar Cirque du Soleil Saab Arena i Linköping. Helgen därpå, den 13-16 maj, håller Cirque du Soleil hov på Scandinavium i Göteborg för att sedan den 3-6 juni belägra Ericsson Globe i Stockholm.

Biljetterna släpps till försäljning på måndag den 26 januari kl 9.00.

Saab Arena, Linköping
Fredag 8 maj kl 19.30
Lördag 9 maj kl 16.00 och 19.30
Söndag 10 maj kl 15.00
Scandinavium, Göteborg
Onsdag 13 maj kl 19.30
Torsdag 14 maj kl 19.30
Fredag 15 maj kl 19.30
Lördag 16 maj kl 16.00 och 19.30
Ericsson Globe, Stockholm
Onsdag 3 juni kl 19.30
Torsdag 4 juni kl 19.30
Fredag 5 juni kl 19.30
Lördag 6 juni kl 16.00 och 19.30

Biljetter

Linköping: Livenation.se, Ticnet.se / 077-170 70 70,
Ticnet-ombud samt Arenabolaget.se / 013-190 00 00.
Göteborg
: LiveNation.se, Ticnet.se / 077-170 70 70,
Ticnet-ombud samt Got Event Biljett 031-81 10 20.
Stockholm: LiveNation.se / AXS-ombud samt
Stockholm Globe Arenas biljettkassa 077-131 00 00.

Live Nation, Kim Halling
kim.halling@livenation.se

Pressbiljetter & fotopass

Är du intresserad av pressbiljett, skicka din ansökan till press@livenation.se