​  Darin till Linköping med ny musik

​ Darin till Linköping med ny musik

I november släpper Darin nytt album, ett album som han beskriver som sitt mest personliga hittills. Med detta ger han sig i vår ut på turné för att möta publiken. Den 8 mars kommer Darin till Linköping Konsert & Kongress.

Efter att i tio års tid ha regerat som en av Sveriges största engelskspråkiga popstjärnor bytte Darin 2015 spår. Han startade eget skivbolag vilket han genom sedan gav ut sin egen musik, började skriva mer organisk musik med svensk text och avslutade med att ge sig ut på en så gott som helt slutsåld turné våren 2016. Turnén innehöll bland annat två fullsatta spelningar på Cirkus som dokumenterades i livealbumet ”Fjärilar i magen – Live från Cirkus”.

Nu är det äntligen dags för Darins andra album på svenska – den 17 november släpps uppföljaren ”Tvillingen”, och i vår ger han sig ut på en stor Sverigeturné för att ge albumet liv för livepubliken. Torsdag 8 mars kommer han till Linköping Konsert & Kongress.

- Darin är en fantastisk och folkkär artist som har fått en bred publik. Vi ser verkligen fram emot att välkomna Darin till oss i vår och jag vågar utlova att det kommer bli en härlig kväll på Linköping Konsert & Kongress, säger Emma Högström, konsertkoordinator på Linköping Konsert & Kongress.

Albumets första singel, ”Ja må du leva” har redan sålt 2 x Platina, och uppföljande singlar ”Tvillingen” och balladen ”Alla ögon på mig” toppar listorna på både Spotify och radio. Singeln "Tvillingen" har bara efter ett par veckor sålt Guld. På albumet har Darin jobbat med låtskrivare och producenter som David Lindgren Zacharias, Smith & Thell, Ollie Olson och Lars Halapi.

- Det är ett album som reflekterar olika sidor av mig. Mitt mest personliga album hittills och det speglas i att varje låt har fått bli sin egen värld, förklarar Darin.

Den 22 februari 2018 har turnén premiär, och därefter följer tjugotalet stopp runt om i landet.

Torsdag 8 mars 2018 spelar Darin på Linköping Konsert & Kongress.

Biljettsläpp fredag 20 oktober 2017 kl 10.00. Mer information på konsertkongress.se.

Kontakt:
Emma Högström, konsertkoordinator Linköping Konsert & Kongress