Eric Gadd till Linköping med sin hyllade show "OMG"

Eric Gadd till Linköping med sin hyllade show "OMG"

I september hade Så mycket bättre-aktuella Eric Gadd premiär med sin nya show "OMG" på Hamburger Börs i Stockholm. En show som hyllats av media, artistkollegor och ett gäng kända profiler. Den 15 december avslutar Gadd sin höst i Stockholm och beger sig ut på en vårturné. Till Linköping Konsert & Kongress kommer han 12 april.

Sveriges okrönte soulkung Eric Gadd firade i fjol 30 år som artist med att bland annat släppa två helt nya singlar på egen label; "Stay away från mig" och "Önskar att du ser". Att Eric är en extremt uppskattad liveartist är ingen hemlighet och i september i år debuterade han med den egna showen "OMG" på Hamburger Börs i Stockholm. "OMG" är 90 minuter lång, innehåller låtar från hela Erics gedigna repertoar och absolut ingen "story of my life-mellansnack" - bara fullt ös från början till slut!

Nu är det äntligen klart att "OMG" beger sig ut på en vårturné som stannar till i Helsingborg, Uppsala (2 kvällar), Göteborg (9 kvällar) Örebro, Visby, och Linköping.

-Tänk att det skulle ta mer än 30 år innan jag satte upp min första show. Resan fram till premiären var intensiv och svettig, men tack vare ett klockrent produktionsteam och ett superband så gick allt vägen. Nu spelar vi i Stockholm fram till den 15 december men sen är det dags att bege sig ut på vägarna med den här festen, något jag ser oerhört mycket fram emot, hälsar Eric.

Biljetterna släpps den 7 december kl. 10.00 via www.konsertkongress.se

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

För mer information, kontakta:

Emma Högström, konsertkoordinator, Visit Linköping & Co: emma.hogstrom@konsertkongress.se, 013-190 00 09

För kontakt med Eric Gadd vänligen kontakta:

Sandra Nordin, Blixten & Co, sandra@blixten.se, 0706-973959

Eric Gadd Facebook

Instagram @ericgadd

Kort om Eric Gadd

Eric Gadd debuterade med plattan Hello! 1987 och har sedan dess släppt ytterligare elva studioalbum. Mannen bakom klassiker som Bara himlen ser på, Do You Believe in Me, Why Don't You, Why Don't I och Vi kommer aldrig att förlora, har Grammisbelönats tre gånger, sålt guld- och platinaskivor både dubbelt och trippelt.

Han är en uppskattad liveartist som uppträtt live över 4 000 gånger. Utöver konstant turnerande var Eric Gadd en av de första artisterna som spelade på Restaurang Strandvägen 1, fem kvällar i veckan under en hel månad.

Under hösten 2018 har Gadd huserat på Hamburger Börs i Stockholm med den kritikerrosade showen "OMG" samt varit en av deltagarna i TV-programmet Så mycket bättre.