Fler biljetter till Winnerbäcks konsert på Linköping Arena

Fler biljetter till Winnerbäcks konsert på Linköping Arena

Glada nyheter för alla Winnerbäckfans! Idag släpps fler stå- och sittplatsbiljetter till spelningen på Linköping Arena. Det är den första spelningen någonsin på Linköping Arena och det har varit ett stort tryck på biljetter sedan biljettsläppet. Med så många som vill se stadens store son så har nu produktionen anpassats till att kunna släppa upp fler sitt- och ståplatser för att möta efterfrågan.

- Vi är väldigt glada att kunna meddela att vi släpper fler biljetter. Winnerbäck har under åren gjort många klassiska spelningar i Linköping och att nu kunna ge fler chansen att vara med och slå publikrekord på Linköping Arena på hans turnéavslutning på hemmaplan känns riktigt, riktigt kul, säger Anders Thorén, Eventproduktionschef på Visit Linköping & Co.

Om konserten

Sedan turnéstarten på Skansen i Stockholm den 29 juni har ett antal festivalspelningar följt hela sommaren. Stor turnéavslutning blir det på Linköping Arena den 20 augusti. Detta blir den första konserten som görs på fotbollsarenan i Linköping. Efter singeln "Köpt en bil" som kom i april så släpptes den 17 juni  Lars Winnerbäcks nya album "Granit och morän".

På spelningen i Linköping kommer Winnerbäck att få sällskap av Anna Ternheim. I november släppte Anna Ternheim albumet "For The Young" som följdes upp av en omfattande vårturné med hela 34 konserter runt om i Skandinavien.

Anders Thorén, Visit Linköping & Co
Mail: anders.thoren@visitlinkoping.se, telefon: 013-190 00 11