4 och 5 september genomförs nio guidade jubileumsturer på Kinda kanal med M/S Kind. Foto: Visit Linköping

Guidade jubileumsturer med M/S Kind när Kinda kanal firar 150 år

Kinda kanal fyller 150 år i år och firandet fortsätter. Till helgen bjuder AB Kinda Kanal därför in till nio jubileumsturer på M/S Kind med guidning ombord av Linköpings guideklubb.

- Vi vill under jubileumsåret erbjuda alla Linköpingsbor en unik möjlighet att uppleva Linköping från vattnet med Kinda kanals signaturbåt, M/S Kind. Ombord får gästerna förutom resan på vattnet även en berättelse om Kinda kanals 150-åriga historia presenterad av Linköpings guideklubb. säger Karin Nybrolin, vd på AB Kinda Kanal.

Turerna erbjuds lördag och söndag 4 och 5 september med fyra avgångar på lördag och fem avgångar på söndag. Avgångar på lördag; kl. 9.00, 10.00, 11.00 & 12.00. På söndag erbjuds avgångar; kl. 9.00, 10.00, 11.00, 17.00 och 18.00.

Turerna beräknas ta cirka 50 minuter och utgår från och ankommer till Tullbron. Pris för vuxen 40 kr och barn åker gratis. Guidning med Linköpings guideklubb ingår och dessutom erbjuds möjlighet att köpa fika ombord. Begränsat antal platser utifrån rådande restriktioner. Turerna måste förbokas på www.rederiabkind.se.

Förutom kryssningarna med M/S Kind står flera andra jubileumsaktiviteter på programmet - bland annat paddeltur vid Vårdnäs Stiftsgård, Kinda kanalutställning i Gamla Linköping och tipspromenad med Lions med utgångspunkt vid Tullbron.

För mer information kontakta:

Marianne Trygg, VD Rederi AB Kind, 070 – 554 33 70

Karin Nybrolin, VD Kinda Kanal, 070 – 209 92 01