Jill Johnson och Drakbåtar till Linköpings Stadsfest!

Jill Johnson och Drakbåtar till Linköpings Stadsfest!

Nu är det klart att Jill Johnson gästar Linköpings Stadsfest fredagen den 22 augusti och att Drakbåtsracet i Kinda Kanal gör comeback. Stadsfesten smygstartar dock redan på tisdagen i samma vecka…

Linköpings Stadsfest smygstartar på tisdagen den 19 augusti med CK Hymers cykellopp för sverigeeliten – ett lopp med kort varvbana och höga hastigheter mitt i Linköpings city samt Geraud International Steet Market som bjuder på verklig matglädje av högsta kvalitet från hela Europa den 20-23 augusti.

Det har sedan tidigare stått klart att The Sounds spelar i Kungsträdgården på lördagskvällen den 23 augusti men vi kan nu med stolthet även presentera Jill Johnson på samma scen under fredagskvällen den 22 augusti.

”Efter alla helt fantastiska upplevelser i karriären under detta år, känner jag mig alldeles för inspirerad för att ligga i hängmattan i sommar! Sommarsverige och krogshow är också skilda saker för mig då sommarscenen landar mest i musiken och helt utan krusiduller. Vi bjuder rakt upp och ner på ca 1 timmes gungande countryrock! Hoppas att vi ses!” hälsar Jill Johnson.

Under lördagen den 23 augusti mellan kl. 10-18 fylls Stångån/Kinda Kanal av Drakbåtar. Samla ihop 13 kollegor och vänner och anmäl ett lag redan idag! För mer information om drakbåtsracet och anmälan, kontakta Gay Bengtsson 0708-59 96 40, Tommy Pettersson 013-25 32 08.

Mer information om Linköpings Stadfest 2014 presenteras kontinuerligt på hemsidan www.linkopingsstadfest.se och facebooksidan ”facebook.com/linkopingsstadsfest”.

Kontakt/Press

Frågor om Stadsfesten generellt: info@linkopingsstadsfest.se

Pressfrågor: Johan Rustan, Arenabolaget, johan.rustan@arenabolaget.se, 013-190 00 40

Pressbilder, Jill Johnson

Visit Linköping är Linköpings officiella turismorganisation, med ansvar för att marknadsföra, utveckla och samordna besöksnäringen i Linköpings kommun. Under år 2013 omsatte turismnäringen 1,26 miljarder i Linköpings kommun enligt mätningar enligt den Turist Ekonomiska Modellen genomförd av konsultföretaget Resurs AB. Visit Linköping startades 2009.