2 november kommer Johnossi till Linköping Konsert & Kongress

Johnossi släpper nytt och kommer till Linköping

Efter succén i Så Mycket Bättre gav sig Johnossi ut på sin största turné hittills, 20 utsålda klubbspelningar över hela Sverige under våren 2023 och på det en lång sommarturné. Deras händelserika år avslutades i december som husband i SVT´s På Spåret med några explosiva framträdanden.

24 maj släpptes nya låten ”San Antonio” och i september väntar ett nytt album. Samtidigt avslöjar bandet att det blir långa turnéer genom Sverige, Skandinavien och Europa under hösten och vintern 2024-2025. 2 november stannar turnén på Linköping Konsert & Kongress.

- Varje gatuhörn i varje stad bär på en egen historia. En nära vän till oss upplevde något mycket dramatiskt i en amerikansk storstad. Det var denna berättelse, blandat med egna erfarenheter och en nypa fantasi som gav liv åt dramat i låten, beskriver Johnossi.

”San Antonio” är skriven av Johnossi tillsammans med Mattias Franzén, bandets keyboardist sen många år.

I skrivande stund färdigställs Johnossis kommande åttonde album, producerat av Måns Lundberg (Håkan Hellström, Deportees, Hurula m fl).

Johnossi är sedan ett 15-tal år tillbaka ett av Sveriges allra största och mest älskade rockband. Efter diverse TV-succéer och framgångsrikt turnerande de senaste åren kommer nu ny musik. Den 24 maj släpps första singeln “San Antonio” från ett kommande album i september. Samtidigt annonserar bandet långa turnéer genom Sverige, Skandinavien och Europa.

- Det är en riktigt bra känsla som börjar krypa sig på i studion nu när vi håller på att avsluta albuminspelningarna; att samtidigt få längta efter att spela låtarna live i höst. Vi är minst sagt peppade!

2006 kom det självbetitlade debutalbumet och sitt senaste album, hyllade ”Mad Gone Wild”, släppte Johnossi i februari 2022. Under hösten samma år medverkade sångaren John Engelbert i TV4’s Så Mycket Bättre. Han lämnade starka avtryck efter sig.

Biljetterna släpps måndagen den 27 maj kl. 10:00.

Anders Thorén

Evenemangsansvarig 070-811 50 81