Marcus & Martinus till Linköping i februari

Marcus & Martinus till Linköping i februari

Idag har vi den mycket stora glädjen att meddela att de norska supertvillingarna kommer till Linköping och Saab Arena i februari. Sedan tidigare är två konserter släppta i Sverige på Ericson Globe. Nu är det klart att Marcus & Martinus gör ytterligare ett exklusivt stopp i Sverige - i Linköping och Saab Arena söndagen den 18 februari.

Moments Tour – 18 februari Saab Arena
Biljetterna släpps fredag den 24 november klockan 10:00 via ticketmaster.se.

- Underbart att som en av endast två svenska städer få erbjuda möjlighet att se Marcus och Martinus på scen. Det är en exklusiv chans för alla fans att få uppleva Skandinaviens största popfenomen i Linköping. Med ny musik med sig i bagaget kommer superduon Marcus och Martinus att bjuda på en fenomenal show i Saab Arena i februari, säger Emma Tördahl projektledare på Visit Linköping & Co.

Över 400 miljoner streams mellan Spotify och iTunes, 380 miljoner views på YouTube och 1,1 miljoner följare på Instagram talar sitt tydliga språk. Fredag 17 november släpptes det efterlängtade albumet Moments som bland annat innehåller singeln ”Make You Belive In Love” som är producerad av Red One (Lady Gaga, Jason Derulo, One Direction, Nicki Minaj och Jennifer Lopez).

Förra turnén "Together Tour" var en stor succé med över 500 000 besökare. I februari återvänder Marcus och Martinus till sina fans med sitt nya låtmaterial och massa nya erfarenheter i bagaget. MOMENTS TOUR - som bland annat även kommer till Danmark, Finland, Norge, Tyskland, Österrike och Schweiz når Linköping den 18 februari.

Peppen inför nya turnén är enorm och vi ser fram emot en storslagen och energifylld show på Saab Arena med Skandinaviens största popfenomen – kom ihåg att hänga på låset när biljetterna släpps!

- Vi förväntar oss ett högt tryck vid biljettsläppet på fredag. Var redo för att säkra årets bästa julklapp. Biljetterna släpps via ticketmaster.se. Har man möjlighet kan det vara en god idé att komma till biljettkassan på Linköping Konsert & Kongress på fredag, säger Emma Tördahl projektledare på Visit Linköping & Co.

Biljetter
Biljetterna släpps på fredag den 24 november kl 10.00.
Biljetterna kostar 485-695 kr och säljs via visitlinkoping.se och ticketmaster.se.

Fri ålder i hela arenan förutom Golden Circle-biljetter som har 12 års åldersgräns.

Pressbiljetter & fotopass
Ansökan om köp av pressbiljett skickas till press@livenation.se. Det är viktigt att du skickar en förfrågan per artist/evenemang och att du i ämnesraden anger vilken artist/evenemang det gäller. Fotopass-ansökan görs via photorequest.livenation.se (notera att godkänt fotopass inte gäller som biljett).

Emma Tördahl, projektledare Visit Linköping & Co
emma.tordahl@visitlinkoping.se, 0765-25 61 40