Nya stjärnor hos Arenabolaget

Nya stjärnor hos Arenabolaget

Evenemangs- och mötesindustrin blir alltmer betydelsefull för såväl städer som människor. Destinationer satsar för fullt för att utveckla och attrahera stora och unika evenemang och konferenser till just sin stad. Evenemang och stora möten har med andra ord visat sig vara den framgångsstrategi som många tror på för att utvecklas, få besökare att komma till staden och lokalinvånarna att trivas och må bra.

I Linköping satsar nu Arenabolaget ytterligare på evenemang, möten och destinationsutveckling. En del av satsningen är rekryteringen av två nya personer. I januari tillträdde Joakim Ritzén tjänsten som Försäljningschef och tidigare i höstas tillträdde Johan Ilbäck som Restaurangchef för Arenabolaget.

-Vi vill satsa för att Linköping ska bli än mer attraktivt för både invånare och besökare. Rätt personer och kompetens är förutsättningen för att vi ska kunna jobba framåt med våra målsättningar. Av denna anledning känns det väldigt bra att hälsa Johan och Joakim välkomna till oss, säger Arenabolagets VD, Johan Rustan.

Joakim Ritzén, Arenabolagets nytillträdde Försäljningschef, kommer närmast från rollen som Driftchef på Elgiganten Megastore i Norrköping och har lång erfarenhet av olika befattningar inom försäljning.

-Det ska bli fantastiskt spännande och roligt att få använda mina erfarenheter och kunskaper i en ny dynamisk bransch. Jag ser fram emot att vara med och utveckla Arenabolagets försäljning för att bidra till att Linköpings attraktionskraft och staden växer, säger Joakim Ritzén.

Johan Ilbäck tillträdde hösten 2012 som ny Restaurangchef på Arenabolaget och har dessförinnan drivit flera egna konferens- och restaurangverksamheter i Linköping.

-Mat, dryck och service är oerhört viktiga delar av helhetsupplevelsen oavsett av vilken anledning människor möts och det känns därför spännande att hitta nya sätt för att locka ännu fler gäster till både evenemang och konferenser. Dessutom ska det bli fantastiskt roligt att vidareutveckla det miljöarbete och fokus på närodlat som gjort att Arenabolagets restaurangverksamhet är den första och enda Svanencertifierade restaurangen i Linköping. För mig handlar det om omtanke om både miljö och människor. Gemene man blir alltmer medveten om vad man äter och köper, säger Arenabolagets nye restaurangchef, Johan Ilbäck.

-2013 kommer att innebära både möjligheter och utmaningar för oss. Vi ser bland annat möjligheterna att arrangera stora internationella möten sommartid, då vi har ledig kapacitet. Men konkurrensen hårdnar i kombination med den rådande lågkonjunkturen, säger Johan Rustan, VD. Nyrekryteringarna är ett led i Arenabolagets satsning för att Linköping blir en än mer välbesökt stad med nöjda Linköpingsbor som de främsta ambassadörerna, avslutar Rustan.