M/B Stockholm vid Nykvarns sluss Foto: Visit Linköping

Pressinbjudan: Välkommen att närvara vid premiärturen för M/B Stockholm 21 maj

På lördag 21 maj går premiärturen för den vackra träbåten M/B Stockholm, som kommer att erbjuda båtturer mellan centrala Linköping och Berg två gånger dagligen under högsäsong. En gång om dagen kommer de också att köra en guidad båttur i centrala Linköping. Detta är historiskt då det senast 1933 fanns reguljär båttrafik på Roxen.  Media är välkomna att åka med på premiärturen som avgår från kajen vid Stångs magasin på lördag förmiddag.

Muharrem Demirok, kommunalråd och Johan Thorén, ordförande i Visit Linköping & Co kommer att inviga med en kort ceremoni. Samling kl. 9.30 och båten avgår 10.00. Det tar cirka 75 minuter till Berg. Återtransport görs lämpligast med Östgötatrafiken 11.48, men det finns också möjlighet att åka med båten tillbaka till stan.

Båtturerna drivs av företaget Skeppa som har sitt säte i Värmland.  I början av säsongen trafikerar de under helgerna och under högsäsong erbjuder de dagliga turer. Vänligen se bifogat material för mer fakta om båtturerna.

Önskar ni åka med ombord eller rapportera på något annat sätt - kontakta charlotte.magnusson@visitlinkoping.se, 0765-489791.