Rix FM Festival till Linköpings Stadsfest 2015

Rix FM Festival till Linköpings Stadsfest 2015

Vi kan med stor glädje presentera fler färdiga programpunkter inför Linköpings Stadsfest 2015. Rix FM Festival återvänder och förgyller fredagkvällen den 21 augusti i Kungsträdgården. Drakbåtarna som gjorde succé i fjol är tillbaka och i S:t Larsparkens Eventby kommer det ske flertalet uppvisningar, event och aktiviteter.

Det står sedan tidigare klart att Måns Zelmerlöw gästar Linköpings Stadsfest under lördagskvällen men redan på fredagen smäller det rejält i Kungsträdgården när Rix FM Festival intar scenen. Med sig har dom några av Sveriges största artister, vilka det blir presenteras längre fram.

Drakbåtarna blev en succé förra året och vi kan glatt meddela att de återkommer i augusti. Vill du inte bli blöt finns det tävlingar även på torra land med både löplopp och mer styrkeutmaningar i Bergqvist Trophy. Anmäl dig och dina vänner till årets festligaste tävlingar. Se vår hemsida för mer information.

Under veckan fylls staden som vanligt av olika aktiviteter och händelser för barn, ungdomar och vuxna. Det bjuds på uppvisningar, matmarknad, företagsevent, musik, kultur, prova-på aktiviteter samt mycket, mycket mer. En central plats för sådana aktiviteter är Eventbyn i S:t Larsparken. Lokala företag och föreningar närvarar där under lördagen och bjuder besökarna på upplevelser.

Stadsfesten inleds på tisdagen och alla dagar fram till söndag kommer att fyllas med aktiviteter, artister, uppvisningar mm.

Mer information om Linköpings Stadfest 2015 presenteras kontinuerligt på hemsidan www.linkopingsstadsfest.se och facebooksidan ”facebook.com/linkopingsstadsfest”.

Kontakt/Press

Frågor om Stadsfesten generellt: info@linkopingsstadsfest.se

Pressfrågor: Anders Thorén, Arenabolaget, anders.thoren@arenabolaget.se, 013-190 00 11