Syster Sol, Rydell & Quick, Stångåloppet och 5-års fest på Familjens dag!

Syster Sol, Rydell & Quick, Stångåloppet och 5-års fest på Familjens dag!

Ingen sommar är väl komplett utan reggaetoner och vi är glada att kunna presentera Sveriges reggaedrottning Syster Sol på Linköpings Stadsfest. Syster Sol, med en av de starkaste rösterna i Sverige, är tillbaka med svängiga rytmer och skarpsinniga texter. Hon säger själv: Det känns som att jag har hittat ett sound som jag trivs med. Mina texter är dessutom mer omedelbara: jag går ut direkt med vad jag vill säga. Det känns som att jag vågar göra det, på ett sätt jag varit mer försiktig med tidigare. Syster Sol uppträder i Kungsträdgården på lördagskvällen den 22 augusti.

Rydell & Quick, ett av Sveriges mest turnerande rockband, ger sig ut på en turné. Med sig har dom en show baserad dels på eget material men även andra artisters låtar i klassisk Rydell & Quicktappning. Med pyroteknik, en specialbyggd scendekor, tunga riff, melodistarka verser, stora refränger och ett jäkla driv, precis som det ska vara när det är live, gästar dom Kungsträdgården och Stadsfesten torsdagen den 20 augusti!

I Domkyrkoparken som under Stadsfesten blir ”Ung i Parken” samlas Ungdomsarenorna, fritidsgårdar, föreningar och andra organisationer. Kom och softa, ta en fika, lyssna på musik - både till DJs och liveband, titta på uppvisningar, dans, var kreativ och skapa, testa på olika aktiviteter som erbjuds i parken och mycket, mycket, mer…

Familjens dag fyller i år 5 år och det firas på flera sätt. Tv-personligheterna Daniel och Yankho hälsar på och bjuder på en glad show som innehåller både humor, trolleri och sång. Som en del av firandet kommer även lilla stadsfestloppet att genomföras i samband med Familjens dag. Banan blir ca 700 meter lång och är förlagd i Trädgårdsföreningen. Trädgårdsföreningen fylls även av cirkusuppvisningar, teaterföreställningar, leksaksloppis och prova på aktiviteter i samarbete med Linköpings föreningsliv.

Stadsfesten avslutas med Stångåloppet och ”En paralympisk dag” på söndagen den 23 augusti. Stångåloppet är motionsloppet för alla med någon form av funktionsnedsättning. Du kan välja mellan att springa, jogga, rulla eller gå något av loppets olika distanser. I samband med loppet arrangeras ”En paralympisk dag” där flera föreningar visar upp sin verksamhet och du får chansen att prova på många olika idrotter. För mer information om loppet, se www.ohif.se.

Kontakt/Press

Frågor om Stångåloppet: Östergötlands handikappidrottsförbund, kansliet, 013-10 44 80

Familjens Dag: Claes Lauritsen, Brand Event, claes@brandevent.se, 0733-48 19 00

Generella frågor om Stadsfesten: info@linkopingsstadsfest.se, Maria Brännström, 013-190 00 41